Niels Holgerson.... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Niels Holgerson.... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Niels Holgerson....

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

08 Maart 2008 | Gambia, Kololi

Halloo allemaal!!...

Nou het was weer een lekker weekie!!.. Natuurlijk kwamen mn ouders van de week!.. Iedereen echt bedankt voor de kaarten en kado's!! Echt top.. Krijg meteen alweer verlangs naar huis!!.. Haha..
Ik zal eerst even de titel van mijn stuk verklaren... We waren op het strand en daar was ook een vriend van me.. En hij had het op een gegeven moment over gangsters.. Toen dacht ik dat hij zei: gans. Dus ik zei: ohhh niels holgerson!... Nou daar snapte hij natuurlijk niks van. Dus ik zei: ja dat is een gangster in Nederland!.. Dus nu noemt hij zichzelf niels holgerson. Hij kan het alleen niet uitspreken. Hij zegt Nils Honkesonk. Echt geweldig!!...

Dinsdag kwamen mn ouders dus aan.. Ik zag om half 6 een vliegtuig dalen (hun vliegtuig) dus we gingen om even over 6 buiten zitten om op ze te wachten. Wat bleek nou, de bus kwam veeel te laat. Dus om 8 uur kwamen ze eindelijk aan. Heb dus 2 uur zitten wachten. Maar goed, het was super om ze te zien natuurlijk!!!! We hebben lekker samen gegeten en daarna maar weer vroeg naar bed.
Donderdag gingen ze mee naar school. Sander en Britt hadden een bal en een pomp gekocht voor hun 'zoon'. Dus die gingen ze ook even bezorgen. Toen we aankwamen werden ze bijna besprongen door de kinderen!! Echt niet normaal. Ze kregen even een rondleiding en daarna haalde ik Omar even uit de klas om de bal te geven. Hij was toch blij!! Hij vond het geweldig!!.. Echt leuk!... Uit school hadden we het nog druk. Pap en mam gingen terug naar het hotel en wij moesten naar een compound (huis) van een leerkracht om ons haar te laten vlechten. Dat zou de zus van die leerkracht doen. WE zaten daar om half 1 en om 5 uur gingen we daar weer weg. We hebben er echt de hele middag gezeten! Was niet echt lekker dat invlechten. Deed beetje zeer.. Maar wel leuk om keer mee te maken. Ook moesten we die middag onze uniformen ophalen! Nou wat een geinige pakken zeg!!.. Haha... Maar wel echt cool dat ze dat voor ons hebben laten maken. Dus donderdagavond hebben we even onze pakken geshowd met ons gevlochten haar. Natuurlijk zijn daar weer foto's van!

Gister was er nog iets grappigs. We liepen door Senegambia en daar zag ik een gozer die bij een restau
Vandaag was het ook best weer een drukke dag. We moesten marcheren in het independence stadion. DIt moesten we doen met onze school. Dus wij in uniform en haar ingevlochten daarheen. Het was echt super! Er waren 86 scholen in het stadion! En die moesten allemaal marcheren. Echt supertof.

Ik moet nu stoppen met mn bericht want mn tijd is op. Ik hoop woensdag nog wat meer erop te zetten, maar ik had het vandaag echt druk met msn!!... Dus woensdag maak ik mn bericht af. Als het goed is komen er nu 43 fotos bij!! Woehoeeeee!!!!

Hoe is het in Nederland????;) Net zo leuk als hier???

Kusss

  • 09 Maart 2008 - 04:02

    Annie:

    hey lieverd!!

    eerste bericht dit keer!! wat een eer he!! wat leuk dat je ouders er waren!! echt fijn ze weer even te zien he!! ik ben benieuwd naar je foto's!

    veel plezier nog en dikke smakkerd van mij;)

  • 09 Maart 2008 - 10:57

    Marijk:

    Heeee Eef:D

    K ben echt onwijs benieuwd naar de foto's!!
    Ze staan er helaas allemaal nog niet op.
    Staat het een beetje, je haar ingevlochten?:D
    Leuk dat je je ouders weer ff kan zien he.
    Ze hadden er iig onwijs veel zin in!
    Je vader vond t maar wat lekker, 40 graden;)
    Maar wat gaaf lijkt me dat in dat stadion!
    Echt apart gezicht, zoveel scholen! :o
    Wat wilde je trouwens voor grappigs vertellen over de jongen bij een restaurant? ;) Die zin is niet helemaal afgemaakt haha.
    Hier in Nederland gaat alles goed, ben weer beter gelukkig. We missen je wel erg hoor!!
    Hopelijk tot woensdag, 7 uur weer?:D

    Dikke kus van hier! xxxx

  • 09 Maart 2008 - 13:23

    Gerard En Tineke,:

    Oma Smit is inmiddels thuis en met behulp van Thuiszorg lukt het allemaal redelijk. We hopen dat jullie veel plezier met elkaar hebben en we zijn benieuwd naar de verhalen van je vader en moeder. heb je ook de "lange manen" van je vader ingevlochten ? Een nieuw kapsel zal hem zeker goed staan.
    Tot ziens.

  • 09 Maart 2008 - 17:57

    Jaap En Marloes:

    Heeeeeej Eeef! :)

    Leuke foto's weer hoor! We moesten dr even op wachten, ma ze staan er nu toch op! :)
    Leuk die vlechtjes, haha! En dat jochie van Sander, echt prachtig! Leer jij m ff voetballen? :P Maaaare.. dan heb ik nog een vraag.. Welk van de 3??? :P Hahaha!
    Nou ik mail je van de week wel weer! ;)
    En oowjah.. heb Denise gister je dikkkke zoen gegeven hoor! Haha!
    Nou heeeeel veeel plezier nog met je ouders en tot mails!

    Kussss ons! :)

  • 09 Maart 2008 - 21:17

    Nico En Corry:

    Leuk om je vader en moeder ook te zien met hun kleinzoon. Die vlechtjes staan jullie leuk hoor. Enne........AZ Feyenoord ging niet door vanwege politieacties.
    Groetjes aan iedereen.

  • 10 Maart 2008 - 12:01

    Karina:

    Hee eef!

    ik vind het altijd weer leuk om je berichten te lezen!
    ook leuk dat je foto's er op staan!
    staat je goed dat uniform en die vlechtjes hahaha..
    Al meer daten gehad;)? haha
    Hebben je ouders het ook een beetje leuk daar?
    Vast wel!
    Nou ik gaa weer..
    spreek je en goed insmeren hea! met die warme zon in de zomer!
    Jmmr dat het hier niet zulk mooi weer is.. ik denk dat ik nu liever bij jou zit;) hahah

    Kus karina (K)

  • 10 Maart 2008 - 16:19

    Linda:

    Heey eef!!
    Leuke foto"s weer! Je heb nu wel echt een lekkere bruine kleur gekregen zeg! Leuk uniform heb je! :p.. Wie is nou Bless heb je die op de foto staan? Nou veel plezier nog met je ouders daarzo!
    Liefs Linda

  • 10 Maart 2008 - 16:47

    Petra Berkhout:

    Hoi Eva,

    we hebben de aardrijkskunde toets al achter de rug en de geschiedenis toets ook en nu krijgen we weer een engels toets.
    Juf Sandra is erg leuk, hoor.
    vrijdag was juf Saskia voor het laatst en we hebben haar verjaardag ook geviert.
    Verder gaat het met Oma Smit goed en met oma Bakker en Berkhout ook.
    Ik weet niet wat ik nog meer moet zeggen?
    Het staat je leuk dat uniform en vlechtjes weet je nou hoe het moet dat invlechten? haha

    nou groeten van hier en hoe vond je de kaart heb ik helemaal zelf gemaakt.
    gaat het goed met jou en je ouders.

    -xxx-jes Petra

    mail me snel weer!!
    tot op msn

  • 10 Maart 2008 - 20:38

    John Koster:

    leuke foto je ouders met hun eerste en enig
    donker kleinkind. kunnen ze alvast wennen

    groetjes van uit een stormachtig Wervershoof.

  • 11 Maart 2008 - 11:29

    Karin:

    Heej Eva!

    Echt superleuk om al die berichten te lezen! Ook erg leuk om al die foto's te zien. ik vind je uniform echt prachtig ;)

    geniet er nog even van daar!

    Dikke kus Karin

  • 11 Maart 2008 - 16:15

    Inge:

    heeej meis..

    Super leuk allemaal!!:D echt geweldig die uniformen.. staat je prachtig.

    ik moest de groetjes doen van me ouders en van mw. Mulder haha:D
    nog heeeeeel veeeel plezier
    xxx kus

  • 12 Maart 2008 - 11:16

    Vader:

    Ben weer thuis, het was geweldig daar, als het aan mij ligt ga ik zo weer terug. Ik denk dat ik deze week alvast maar boek voo volgend jaar.

  • 13 Maart 2008 - 08:12

    Marijk:

    Hahaha ja idd, welke van de zoveel is je date?;)
    Die foto met dat meisje samen is onwijs leuk!!
    Hebben je ouders t leuk gehad?
    Staat jullie goed hoor! Die uniformen en vlechtjes!:D haha.

    Tot spreeks weer! xxxx(K)

  • 13 Maart 2008 - 09:14

    Monique De Jong:

    Dag allemaal
    Ik ben nog steeds jaloers, hoor. Als ik die foto's zie en jullie verhalen lees, dan wil ik echt op bezoek komen, en dat gaat gewoon niet. Ik heb net met Nel Bus gesproken, dat we haar school maar als vast aanbod in ons programma moeten opnemen. Dat geeft me een reden om toch echt die kant op te gaan.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier. Internetten is moeilijk begrijp ik, maar ik heb je in ieder geval even gesproken.

    Eva, wil je dit bericht ook aan de anderen voorlezen?

  • 14 Maart 2008 - 15:48

    Laura!:

    heeej eviie!! alles goed het is al weer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb achter gelaten dus werd het maar weer eens tijd he! maar wat een verhalen allemaal leuk joh! En leuke foto's natuurlijk! die foto's bij de krokedillen pool en van de jeep kwamen mij al bekend voor daar was ik ook geweest! En wat heb je een mooi uniform gekregen vlechtjes er bij en je bent helemaal compleet. En mevriuw is lekker aan het daten leuk hoor! nou ej tijd zit er al weer bijna op je bent al over de helft,, wel leuk als we straks allemaal je foto's en films kunnen bekijken.. nou tot snel ik spreek je en we mailen.. liefss laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 41859

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: