Eef, ben je er nog?? - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Eef, ben je er nog?? - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Eef, ben je er nog??

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

05 April 2008 | Gambia, Kololi

Jaaaa dat was nog eens een verrassing he, zomaar een bericht op woensdag!! Nou, ik heb nu ook weer wat te vertellen hoor!!.. En dat in die paar daagjes!!

Gisteren kwamen Nel en Jur aan. Dus wij wilden ze verrassen met een bezoekje op het vliegveld. We gingen om half 5 naar buiten om een taxi te zoeken. Lamin Drammeh stond buiten en die wilde eigenlijk ook wel heen want hij kent Nel en Jur ook wel. Dus reden we met hem mee.
Toen we op het vliegveld waren moesten we een hele tijd wachten voordat ze er eindelijk aan kwamen. Boto was er ook want die zou ze rijden naar hun huis. Eerst kwamen er allemaal Engelsen door de poort heen. Dat was de Engelse vlucht dus. Daarna zouden de Nederlanders komen, maar dat duurde nog wel ff. Op een gegeven moment zagen we Nel bij de bagageband staan. Ze zag ons ook dus hebben we ff uitvoerig gezwaaid. Het duurde nog heel lang voor ze de poort uit kwamen. Boto zei al dat Nel en Jur altijd als laatste naar buiten komen, hoe dat komt weet hij ook niet maar ze zijn altijd als laatst. Maakte niet uit hoor want we hadden alle tijd! Om kwart voor 6 waren ze er dan eindelijk. Echt leuk!!... We liepen nog even mee naar de auto van Boto en hebben we afgesproken dat we zouden bellen om wat te gaan doen. Wij gingen weer met Lamin mee terug.
Ik voorin, de andere meiden achterin. Lamin scheurde met zn schrale Opel over de Gambiaanse wegen. Op een gegeven moment (we waren al bijna thuis) moest hij keihard op zn rem trappen. Er stond namelijk een klein Fordje stil op de weg omdat daar weer voor een gele taxi stond die linksaf wilde slaan, maar dat nog niet kon doen (hoop dat jullie het nog een beetje snappen). Lamin reed veelste hard en remde te laat dus met piepende remmen knalden we op de kleine Ford. Het moment van de botsing zelf herinner ik me niet meer. Ik weet alleen dat ik mn handen voor mn hoofd hield omdat ik bang was dat ik dwars door de voorruit ging. Hier in Gambia heeft niemand een gordel om, dus wij ook niet. Nou dat heb ik geweten en ik doe nu overal, waar dan ook mn gordel om! Toen we gebotst waren, waren we verrassend rustig. Het eerste wat Romy zei was: Eef, ben je er nog? En toen zei ik verbijsterd: Ja, alleen mn kaartje (visitekaartje van Nel) is gekreukt! Ik weet niet waarom ik dat zei, het was denk ik het eerste wat ik zag en voor de rest dacht ik ook helemaal niks. Na een paar minuten gingen we de auto uit. Lamin was de auto al uit. De voorkant is best gekreukt en er stroomde olie uit. We hebben echt mazzel gehad! We waren er helemaal beduusd van. Als je in Nederland een aanrijding hebt gehad staat gelijk de politie voor je neus en stopt iedereen. Maar hier rijdt iedereen gewoon door, zelfs de politie! Echt vreemd! Wat ik ook vreemd vond was dat Lamin niet eens aan ons gevraag heeft hoe het ging met ons! Vandaag vroeg hij zelfs om zijn geld!!
We zijn gisteren niet eens uit eten geweest, we hebben pizza gehaald en we hebben een dvdtje gekeken. Helemaal van de rel dus! Ondertussen begon wel alle spieren zeer te doen. Vooral in mn kaak en mn bil! Ook heb ik nu 2 blauwe knieen, maarja mooi blauw is niet lelijk zal ik maar zeggen! Het is echt goed afgelopen!!!!

Vandaag gaan we bij Nel eten! Macaroni!.. En dinsdag tot en met donderdag gaan we met Nel naar de andere school in Sarakunda. We blijven daar in Nel der huis slapen. Heb ik wel zin in!
Het zijn nu wel echt de laatste loodjes! Dit is mn laatste zaterdag hier en ook de laatste keer dat ik op internet ben. Op msn komen gaat nu niet omdat die het weer eens niet doet.
Pfoee... nog maar een paar daagjes en dan ben ik alweer terug!! Weer zin in hoor!!..

Nou tot snel dan maar! Tot zaterdag:P


  • 05 April 2008 - 19:39

    Nick N:

    Geweldig eef, als ik terug ben in Nederland gaan we zeker een x wat afspreken! Je zal het waarschijnlijk nog niet willen horen maar toch wens ik je een fijne terugreis en alvast heel veel sterkte met afscheid nemen! Dat gaat zwaar worden..
    Hoor wel van je op msn als je weer in NL bent!
    Ikzelf ben denk ik eind augustus weer in 't land!

    Hasta luego !!
    (K)

  • 05 April 2008 - 19:43

    Vader En Moeder:

    Is gelukkig allemaal goed afgekomen met de aanrijding, gelukkig rij je volgende week weer gewoon in Nederland. Nog maar één weekje.

  • 05 April 2008 - 19:53

    Mam:

    gelukkig toch nog redelijk goed afgekomen. Is Lamin Aks ???? Of een andere chauffeur ???? Nel jullie vlag nog meegenomen ?? Wel aan haar gevraagd.
    Geniet nog even van het lekkere weer daar want hier wordt het weeeeeeer kouder. Zullen sjaal, muts en wanten voor je meenemen naar Schiphol. Daar genoeg aan dan ????? Groetjes aan Lidy en Romy.

    Dikke kus mam

  • 05 April 2008 - 20:28

    Nico En Corry:

    Wel voorzichtig hoor die laatste dagen.
    Bedankt voor je gezellige berichten!
    Goeie terugreis en tot ziens!

  • 06 April 2008 - 11:17

    Laura!:

    Heej evie! nog een paar daagies en je bent weer thuis! En dan direct die avond weer feesten zal wat worden heb er inegeval zin in! nou ev tot snel liefss laura en rij voorzichtig met gordel om!

  • 06 April 2008 - 14:34

    Wim En Gerrie:

    Ga daar nu maar fietsen of lopen. We willen jullie graag weer heel terug.
    Laatste week, sla alvast maar zakdoekjes in voor het afscheid, sterkte daarbij meiden en geniet nog even heel goed van alles wat daar gebeurd(alleen leuke dingen dus).

    De Goedhartjes.

  • 07 April 2008 - 05:03

    Marijk.:

    Jeetje Eef, dat is maar weer goed afgelopen!!
    Denk erom he, aaaltijd je gordel om ;)
    Maar echt raar dat ie zo reageerde!
    Normaal om ff te vragen hoe t gaat toch? :S
    Gaat t nu allemaal weer top met jullie?

    Leuk dat jullie bij Nel gaan slapen!
    Zal wel weer gezellig en leuk worden :D
    Veel plezier daar en met de pizza's!
    Ik zie je volgende week eind v/d middag/'s avonds!!

    Dikke kus en groetjes daar :) xxx

  • 07 April 2008 - 15:08

    Petra Berkhout:

    mijn verjaardag was echt helemaal gaaf.
    Vet joh!
    kom je nog wel ff een keer?
    zeg het ffies van te voren hoor!

    kussies Petra!!!

    tot snel

  • 10 April 2008 - 16:44

    Gerard En Tineke:

    Eva, gelukkig is het weer goed afgelopen. doe rustig aan, en uiteraard een goede reis terug. We horen graag de rest van je verhalen en zien er naar uit om je weer te zien.

  • 11 April 2008 - 18:58

    Mama En Papa:

    hoi moppie,

    al in het vliegtuig terug, dus een berichtje wat je thuis zult lezen. Wij zijn blij dat je weer thuis komt maar denken wel dat het een moeilijke dag voor jou, Romy en Lidy is geweest. Denken aan je, nu je in het vliegtuig zit. Nog even geduld en dan ben je weer hier. Lekker. Volgend jaar maar weer gaan kijken ???????

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 29 April 2008 - 21:32

    Els Tholen:

    Hallo Eva,
    Ben bezig met een middag te organiseren, waarvan de opbrengst naar St. June zal gaan. In het kader hiervan heb ik de vraag aan jou en je mede-stagevriendinnen, wat is een typisch gambiaans spel of spellen.
    Kun je mij het spel eventueel beschrijven.
    Groetjes Els

  • 29 Mei 2008 - 17:19

    Gambiagabber:

    yo eef pik, ook lekker een laatste berichie achter gelaten ?? NOT ;)

  • 18 Februari 2009 - 10:21

    Roompje:

    Jo eef, wanneer gaan we nou weer, wil ook een fris en company tas ;) hahahaha grapje! hoe ging je groen licht< o nee morgen denk?
    :byebye:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 41866

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: