Georgetown vervolg!!!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Georgetown vervolg!!!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Georgetown vervolg!!!!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

30 Maart 2008 | Gambia, Kololi

Nou ik heb in mijn altijd drukke schema nog ff tijd gevonden voor deel 2 van mn verhaal. Hoop dat ik het nu wel af kan maken!! Want ik heb alweer allemaal nieuwe dingen meegemaakt die ik ook vertellen wil.

Na het kikkeravontuur toch nog even kunnen slapen. Om half 2 werd ik alweer wakker met enorme dorst! Lidy was ook wakker. Die had ook al zon dorst!! Niet normaal! Alleen hadden we geen water meer. Dat was dus een probleempje. We besloten water uit de kraan te drinken wat waarschijnlijk uit de rivier kwam. Dus ik heb lekker nijlpaardenwater gedronken:D Toen viel ik gelukkig wel weer in slaap. De volgende ochtend werd ik om 7 uur wakker geblaft door een stelletje honden! Lekker dan!... Maar goed om 8 uur moesten we aan het ontbijt zitten, dus half 8 ging ik eruit. Het ontbijt bestond uit: een soort oliebollen, brood en boter. Na het ontbijt hebben we onze spullen bij elkaar gezocht en waren we klaar voor vertrek.
Om 9 uur zaten we weer met hepie's en al in de auto op weg naar de boot om een tocht te maken over de rivier. Het was alleen wel jammer dat het hoog water werd en dat de kans op nijlpaarden kleiner werd. Onderweg had Buba met de man van de boot gebeld. Die had gezegd dat hij nog op een ochtendtrip was en dat we dus pas later met de boot konden. We gingen daarom eerst naar een dorpje toe om dat te bekijken. Het was echt een typisch afrikaans dorpje. Van die rieten huisjes. Ik vond het er erg gezellig uit zien! Binnen in de huisjes zag het er ook wel leuk uit. Heel knus natuurlijk, maar niet dat ik zoiets had van: hier kan je niet leven. Ik vond het ook echt niet zielig! Ook liepen er heel wat kindjes rond in het dorpje. We hebben ze allemaal een lolly gegeven. Helemaal gelukkig natuurlijk! De ouderen wilden ook wel graag een lolly dus die kregen natuurlijk ook.
Na het bezoek aan het dorp reden we door naar Kuntaur, waar we op de boot zouden stappen. We reden langs wat rijstvelden. Dat had ik nog nooit gezien! Heel nat en de mensen die er doorheen liepen zaten echt helemaal onder de bagger! We kwamen aan bij Kuntaur waar we eerst moesten wachten op de boot, daarna op de kapitein en daarna nog op de hepie's die weer eens moesten plassen! Weet niet waar ze het vandaan haalden:P. De boottocht begon niet al te best. Na een paar minuten varen dacht Buba nijlpaarden te zien. Dus werd er even met de verrekijker gekeken. Wat bleek nou: het waren eenden! Nou wat een feest, ik had mn camera al in de aanslag! We vaarden een heel stuk verder, maar nog steeds niks. Op een gegeven moment moesten we langs de kant stoppen om kaartjes te kopen om verder te mogen. Er waren daar namelijk een paar eilanden met chimpansees en bavianen. Het was een recovery centre. Er stapte nog een man bij ons in de boot die mee ging om de apen te spotten. Nou dat ging niet al te best. Geen aap te bekennen! Lekker dan!!..
Na anderhalf uur varen zag ik wat naast de boot naar boven komen. Ik was de enige die het zag en het was ook meteen weer weg. Wat het was weet ik nog steeds niet. Wat ik wel weet is dat we een paar minuten later nijlpaarden zagen! Niet helemaal, maar wel de koppen! Wat een grote dieren zeg! Echt super! we zagen ze wel van een afstand want ze zijn bang voor de boot, maar dat vond ik niet erg. Ik vond het geweldig om te zien! En was dan ook erg blij dat we toch nog wat gezien hadden. Na het nijlpaarden spotten vaarden we weer terug. Opeens stopte de 'kapitein' de boot. Hij zag chimpansees! Iedereen zag ze, behalve ik! Ik zag ze echt niet! Romy schudde wat aan mn hoofd en toen ineens zag ik ze ook! Een moeder met een kleintje! Echt heel schattig met hele grote oren!
Weer anderhalf uur later stonden we weer op de kade en gingen we lunchen. Na de lunch meteen de auto weer in, op weg naar Barra. Onderweg nog even gestopt om ijs te kopen en wat te drinken. Het was bloedheet in die auto! Ook moest Alfa hout kopen. Als je dat daar deed kost het 5 dalasi per bos en in Kololi kost het 50 dalasi per bos, nou dat scheelt nogal. We kwamen weer aan in Barra waar we weer op de ferry moesten. Alleen was het heel erg druk! Buba moest de man van de ferry ompraten om erop te kunnen. Hij zei dat 2 van ons ziek waren en echt naar huis moesten! Dus Lidy en ik waren heeeeeeeeeeeeeeeeeeel ziek! De auto kon niet mee. De ferry stond op het punt om te vertrekken dus wij moesten rennen met onze tassen om mee te kunnen! Gelukkig haalden we hem nog.
De ferry deed wel een beetje raar. Hij vaarde achteruit en wiebelde heel erg. En toen zag ik iets waar ik heel blij van werd: dolfijnen!!!! Ik zag ze omhoog springen. Echt te cool gewoon!! Echt super!!...
Eenmaal aangekomen in Banjul moesten we nog een stuk door de stad lopen om bij de auto te komen en om 9 uur waren we weer veilig bij het hotel.

Het waren echt superdagen en heb echt genoten. Hoop dat jullie wat van mn verhaal begrijpen. Opa Gerard en oma Tineke gefeliciteerd he!!!!!!

Kus

  • 30 Maart 2008 - 19:57

    Mam:

    echt gaaf hoor. Wat had ik er graag bij willen zijn. Lijkt me zo mooi. Ik hoop dat jullie wat op film hebben kunnen zetten zodat we er toch een beetje bij zijn geweest. Succes deze laatste weken op school nog. Wat zullen jullie ze gaan missen, volgens mij, en andersom ook, denk ik.
    Denk aan jullie. Groetjes en kus.
    mam


  • 30 Maart 2008 - 20:57

    Shanice:

    Aaah, het tweede gedeelte van et verhaal is als net zo leuk als et eerste! Echt onwijs tof dat je al die dieren heb gezien, hopelijk heb je lekker veel foto's gemaakt, want ik ben onwijs nieuwsgierig! Na ik ga slapen, spreek je snel weer op msn. xxxx

  • 31 Maart 2008 - 08:08

    Denise:

    Heej!!

    Wat super dat je al die dieren in het echt heb gezien. Wel niet al te veel maar je kan wel zeggen dat jij ze in het wild hebt gezien. Nu zal het wel weer wennen zijn om geen vakantie meer te hebben. Moet je weer naar school! Wil jullie nog een paar hele fijne weken toe wensen want voor je het weet zijn ze om!

    Liefs Denise

  • 01 April 2008 - 07:44

    Marijk.:

    Ben je al weer een beetje beter meid?:D Haha.
    Echt gaaf dat jullie dat allemaal gezien hebben!!
    Nou ben k echt jaloers op je man! :P
    Super hoor, heb je proberen foto's te maken?
    We willen alles zien natuurlijk de 12e!:D
    Nou maak er nog een leuke 2 weken van en we zien je heeeeel graag weer terug de 12e! Gaan we lekker Oos Joosen!!
    Morgen de grote dag dat Marijk 19 wordt!:D Haha.

    Kuskus en groetjes aan de rest! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 41864

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: