Nog maar 20!!!!!!!...... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Nog maar 20!!!!!!!...... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Nog maar 20!!!!!!!......

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

22 Maart 2008 | Gambia, Kololi

Zoooo, alweeeeer zaterdag, alweer tijd voor een bericht. Nog maar 20 dagen te gaan en dan ben ik inderdaad alweer terug in Nederland. Ik heb er wel weer zin in om naar huis te gaan hoor. Gisteravond kon ik niet slapen en dacht ik er even over na. Ik vind het lekker om weer thuis te zijn, maar ik denk dat ik het hier ook wel echt ga missen hoor!Echt gek idee dat je nadat je 3 maanden ergens gewoond hebt, alles gewoon weer achterlaat en misschien nooit meer terugziet. Is gewoon een raar idee... Maar goed, is nog niet zover!

Zoals jullie al weten was het deze week vakantie. En inderdaad, veel verschil met wel vakantie en geen vakantie is er niet. Het enige verschil is dat we nu kunnen uitslapen en dat ik me af en toe heel erg verveel:P Haha.. Nouja vervelen, we doen gewoon niks soms. We lijken wel een stelletje Gambianen!

Deze week hadden we bezoek: Sonja en Hendrie, dat heb ik vast in mn vorige bericht ook al gezegd, maar goed dan maar dubbel:P.. Zaterdagavond zijn we met ze uit geweest. We gingen naar Aquarius, een Libanese nachtclub. Ze draaiden daar gewoon goede muziek! Wist niet wat ik hoorde!! Die dj kon zo in een Nederlandse kroeg staan!Ik had ook echt zin om uit te gaan!! Dus dat kwam mooi uit. We waren met zn viertjes. Lidy, Sonja, Hendrie en ik. Romy wilde niet mee, die bleef int hotel.

Zondag zijn Lidy en ik weer een soort van uit geweest. We zijn naar de reggea party geweest. Iedereen wil ons maar mee hebben, dus okee we gingen mee. Ik ging samen met Lidy, Aks (Lidy's vriend;)) en Rotjong (hij probeert Nederlands te praten en noemt iedereen rotjong, dus vandaar dat ik hem rotjong noem). Dus wij naar de reggea party. Wist niet wat ik meemaakte! Allemaal Gambianen helemaal uit hun dak te gaan op van die muziek wat Lidy en ik echt vreselijk vonden! Ze draaien de hele avond dezelfde liedjes!! Ook vliegen al die Gambianen. Vliegen is dat ze high zijn, maar dat begrepen jullie wel dacht ik zo:P
Maandag zijn we weer naar het apenpark geweest, weer met zn vieren. Was wel jammer dat we dit keer minder apen zagen dan de afgelopen 2 keer. Maar was evengoed wel weer leuk!!
Verder hebben we van de week neit zo veel gedaan. Lekker naar het strand geweest en genikst:P

Gisteren gingen Sonja en Hendrie weer terug naar Nederland. Tenminste dat dachten ze. We hadden ze uitgezwaaid en we zwaaiden nog in de lucht toen we dachten dat ze opgestegen waren. Om half 1 lagen we lekker in bed, poging doen om te gaan slapen tot er op de deur geklopt werd. Ik schrok me echt helemaal dood! Was helemaal bang want die meiden zeiden niks! Ik durfde niet alleen naar de deur! Tot we hoorden: wij zijn het, SOnja en Hendrie!!.. Wat bleek:
er was een vogel in de motor gevlogen ofzo. Dus vliegtuig stuk! Nu gaan ze waarschijnlijk vannacht weg..

Nou ik vind het weer mooi geweest voor nu. Woensdag kom ik niet online omdat we woensdag voor een nachtje naar Georgetown gaan:D ZIn in!!!!!

Nou tot snel!!!


  • 23 Maart 2008 - 10:26

    Marijk.:

    Hee Gambiaan!
    Nog maar 20!!!! Woehooooeee!:D
    Lekker weekie gehad dus? Heeerlijk..
    Haha hoe vaak heb je die apen nou al gezien??:P
    Blijven leuk he die beesten.
    Nog ff gezellig geweest met Sonja en Hendrie?
    Wat raar heey, vogel in de motor!;) Haha.
    Wat gaan jullie allemaal voor leuks doen in George town?
    Met wie ga je, met ze 3tjes?:D

    Have fun nog die 20 daagjes!!!!!
    Kuskuskus xxx

  • 23 Maart 2008 - 15:19

    Denise:

    Heej heej,

    Het aftellen begint nu echt! Geniet er maar nog even van want het is eerder om dan jezelf denkt. Wij hebben jou gister ook gemist hoor tijdens het eten. Gaan er een mooie avond van maken als je weer terug bent. De ideeën zijn er in ieder geval al! Geniet nog even van je vakantie en veel plezier in Georgetown.

    Veel liefs,
    Denise

  • 23 Maart 2008 - 16:55

    Vader:

    Nog fff, dan kom je weer terug in dit koude kikkerlandje, vandaag een witte 1e paasdag. Geniet nog maar even van de zon en jullie

  • 23 Maart 2008 - 16:59

    Vader:


    Vorige bericht staat er niet helemaal op, weet niet hoe dat kan. Maar geniet nog maar even van jullie

  • 23 Maart 2008 - 18:09

    Linda:

    Heey Eef!!
    Leuk om je verhaal weer te lezen:D!! Geniet er de komende 20 dagen nog maar GOED van!!
    Liefs Linda

  • 23 Maart 2008 - 18:35

    Mam:

    leuke pap heb jij. Niets van mij erop gezet. Keurig naar de kerk geweest vandaag ?? Veelplezier nog deze week en ik ben ook aan het aftellen, hoor. Wil je wel weer thuis hebben.
    xxxxx mam

  • 23 Maart 2008 - 18:43

    Nico En Corry:

    Zal wel raar zijn als we geen berichten meer van je krijgen.Kijk elke zaterdag of er post is uit Gambia. Zullen we het er maar in houden als je weer thuis bent?

  • 24 Maart 2008 - 12:35

    Annie:

    Hey eef!!

    jammer dat je avontuur bijna weer is afgelopen hoor.... wordt echt wel wennen als je weer thuis bent. maar goed optijd dus voor de meeste kermissen!!
    veel plezier nog de laatste weken

    dikke zoen van annie

  • 24 Maart 2008 - 13:56

    Petra Berkhout:

    spannend Eva.
    ik ben ook aan het aftellen voor mijn verjaardag nog maar 9 dagen.
    maar jij hoeft nog maar 18 dagen in Gamia,
    vanaf nu heb ik het echt druk met aftellen want ik ga ook voor jou aftellen. Ik mis je.
    vandaag is mijn moeder jarig.
    is erg gezellig.
    er lag gister een helebooel sneeuw.
    en vandaag nog meer. we hebben een sneeuwballengevecht gehouden en een sneeuwpop van 6 ballen gemaakt.

    gr. Petra

  • 24 Maart 2008 - 15:20

    Sonja En Hendrie:

    Hey meiden,

    Nou wij zijn weer thuis hoor. 3 maal is scheepsrecht! (Dus mocht er vannacht weer op jullie deur geklopt zijn, wij waren het niet!). We vlogen gisteravond om 23.30 met een vliegtuig dat overgekomen was uit Portugal en vanochtend zijn we om 6.30 op Schiphol geland en jawel hoor...in de sneeuw! Dat was wel even wennen na 2 weken zon, onze tenen waren meteen bevroren. Ja helaas komt aan alles een eind dus ook aan de vakantie. We vonden het afgelopen week hartstikke gezellig en hopen dat jullie nog iets moois maken van de laatste 3 weken. En natuurlijk een voorspoedige terugvlucht toegewenst. Wij hebben inmiddels alweer een frikandelletje op:) Jaloers? Tot snel!

    Liefs Sonja en Hendrie

  • 24 Maart 2008 - 15:23

    Tineke:

    leuk weer iets van je te lezen wij zijn nog steeds geen opa en oma. Er is wel ander nieuws,Rob heeft een huisje per 1 april. Veel plezier nog.

  • 25 Maart 2008 - 18:30

    Petra Berkhout:

    hoi.

    er is een baby. het is een jognen en heet Sem. het is 25 maart om kwart voor vijf geboren.

  • 27 Maart 2008 - 16:44

    Marloes:

    Heeej Eefje!! :)
    Hoe was het in Georgetown gister???
    Je moest ook ergens anders slapen toch?
    Mooie fotos gemaakt? Ben benieuwd!
    Nog maar 2 weken en dan staan we je alweer op te wachten op Schiphol! Jeetje mina!
    Denise gaat ook mee! Leuk hea!
    Gaan jullie nog naar t schooltje volgende week ofnie?

    Nou ik hoor het allemaal wel weer! :):)
    Heel veel pzlier nog! En groetjes aan de rest!

    Liefs, Loes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 41861

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: