Nee dit keer geen kikker, maar kakkerlak!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Nee dit keer geen kikker, maar kakkerlak!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Nee dit keer geen kikker, maar kakkerlak!!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

02 April 2008 | Gambia, Kololi

Er is deze week alweer zoveel gebeurd dat ik ALWEER een bericht typ. Als jullie er gek van horen hebben jullie pech. Nog een week en dan hebben jullie er geen last meer van hoor!

Zaterdag was ik vroeg op internet omdat we naar een voetbalwedstrijd gingen. Gambia tegen Maurentinie. Leek ons wel leuk om daar heen te gaan! Het was wel een vriendschappelijke wedstrijd. Daarom waren niet alle sterspelers van Gambia er omdat die daar niet voor naar het stadion komen. Sterallures!!!... We gingen met Cookie naar het stadion. Hij regelde een taxi. We kwamen daar aan en Cookie ging kijken voor kaartjes. Aan de voorkant van het stadion waren die 100 dalasi per stuk (bijna 4 euro). Vonden wij niks natuurlijk! Maar hij vond het nog te veel dus gingen we naar de zijkant van het stadion waar ze 50 dalasi waren. Waarom ze de helft goedkoper waren? Je zat in de zon. Nou lekker belangrijk. We hadden de kaartjes, maar moesten nog langs een soort bewaking. Daar stond echt een dikke rij. Toen hoorden we opeens: Hee teachers from Mansea! Was er een man van Oasis (restaurant) die ons herkende. Hij stond vooraan in de rij en wij mochten bij hem aansluiten!! Beterrrr!! In dit stadion heb je trouwens geen lekkere stoeltjes hoor! Je zat gewoon op betonnen banken, maar dat maakte niet uit. Om half 5 zaten wij klaar voor de wedstrijd. Alleen Gambia zou Gambia niet zijn als de wedstrijd later zou beginnen dan de aangegeven tijd. Om 5 uur werd de aftrap genomen. In de eerste helft kwam Maurentinie op 0-1 voorsprong, maar in de tweede helft maakte Gambia er toch nog 1-1 van. Het had wel 6-1 kunnen worden want ze hadden ontzettend veel kansen, maar maakten niks af. Lijkt AZ wel!!;) haha.. Wel echt geinig om een keer een wedstrijd hier te zien. De sfeer is toch weer heel anders! Toen we terug waren van de voetbal zijn we gaan eten bij Al Basha, een Libanees restaurant waarvan we dachten dat we er nooooooit heen zouden gaan. Ze hadden daar toch een rare menukaart!! 6 pagina's met voorgerechten en 3 met hoofdgerechten, beetje apart! We gingen lekker shoarma eten! Mmmmm... Toen we uit gegeten waren stond ik buiten nog even te kletsen. Romy en Lidy waren vast naar de kamer. Kom ik op de kamer staan er 2 hysterische meiden!! BLeek er een groot beest naast Romy's hoofd te hebben gezeten en die kroop nu dus over onze bedden!! En ja hoor, het was een dikke grote kakkerlak! Ik durfde nog net mn camera te pakken dus ik heb het hele feest gefilmd! We hebben Mike van het hotel erbij gehaald en die heeft het beest gepakt en buiten gegooid! Iejjllllllllll.. Dat is nog viezer dan een kikker in je bed hoor! We hebben na dit kakkerlakavontuur eerst maar een fles wijn leeg gedronken bij Simon in de tuin! Lag niet echt lekker in me bed die avond hoor! Gelukkig kwam zondag de schoonmaakster.

Zondag hebben we lekker gerelaxed, zoals we zo vaak doen. Ik zat met Lidy bij Simon te laptoppen. Toen ging Lidy even naar de kamer en kwam heel snel weer terug. Of ik even wilde komen want er was iemand van Arch tours en die moest ons spreken. Ik dacht wat is dit nou weer!!.. Hebben we iets vergeten te betalen ofzo? Wat bleek nou, die gast van Arch (jullie gids, pap en mam) wilde met ons en nog een paar van Arch uit!!!.. Of we zin hadden om met hun mee te gaan. Nou geen probleem natuurlijk. Echt grappig dattie helemaal naar het hotel kwam.
's Avonds zijn we uit eten geweest met Ab en Riet uit Abbekerk, die hadden ons uitgenodigd voor een lekkere pizza bij Paradiso! Was echt heel gezellig! Aan het eind kregen we alweer een fles wijn van die gekke italiaan en voor de grap hadden we gevraagd of we het bakje van de rekening mochten hebben. En dat vond ie ook nog eens prima! Gekke italiaan!!!... Wel enorm pittig! Na het eten werden we opgehaald door de jongens van Arch. We liepen over het strand naar Palma Rima Beach Club, een club echt voor Gambianen, er was geen toerist te vinden. De jongens waren een beetje teleurgesteld dat wij niet zo erg wilden dansen, nou dat zat ons wel gescheten. (Zie foto's) We hadden het ook best snel wel weer gezien en gingen terug naar het hotel, want we moesten ook weer gewoon naar school.

Maandag dus weer naar school! Wel leuk weer hoor om al die kindjes te zien! We hadden ook bezoek van Ab en Riet, volgens mij vonden die het ook heel leuk!!.. Ikl begon er wel over na te denken dat het al bijna afgelopen is! Nog maar even en dan kom ik er niet meer, nouja nooit meer wil ik niet zeggen, maar voor een hele tijd niet meer. Ga het echt missen!!!!...

Ik heb ook foto's op de site gezet maar die staan denk ik bij mn vorige bericht, moeten jullie maar even kijken!

Nog maar 9 dagen en dan ben ik alweer thuis! Aan de ene kant echt zin in, maar aan de andere kant ga ik het hier ontzettend missen!!!.. Maar goed, niks aan te doen, kan niet alles hebben he!
Ik wil het hier weer ff bij laten:D Is wel weer lang genoeg dacht ik zo!!

Meiden, heb al zin in de 12de te Oos Joosen hoor:P.. haha.. En Marijk nogmaals gefeliciteerd, ouwe bok!!!

Kus

• 02 April 2008 - 20:48

Wim En Gerrie:

Die kakkerlak is gigantisch, kan je een week van barbecuen.
    Waar is oos joos de 12de ?
    Eén van de bandleden is de voetbalcoach van René dus voor handtekeningen is er misschien wel iets met René te regelen.
    Geniet nog even het laatste weekje, we zien je weer thuis.

De Goedhartjes.

• 03 April 2008 - 06:14

Vader:

Misschien kun je een Gambiaan meenemen, ze zoeken nog een spits bij AZ.
    Wel een hoop van de natuur gezien zo, zelfs in je bed, kikker en kakkerlak.

• 03 April 2008 - 10:47

Nico En Corry:

Dat is een verrassing! Zomaar op woensdag een leuk avontuur van Eva.
    Ook leuke foto's. Nou meissie het aftellen is begonnen. Geniet nog effe van de zon.Hier is het kippevelweer.
    Groetjezzzzzzzzzz

• 03 April 2008 - 15:44

Riet En Ab Blank:

Hoi meiden.
    We zijn weer thuis in het koude kikkerland maar hebben genoten van alles en ook leuk jullie te hebben ontmoet en bijzonder het schooltje met al die lieve donkere kindertjes.
    We komen vast weer een keer terug in Gambia.
    Groetjes aan Romi en Lidy.
    konden hun site niet openen

• 03 April 2008 - 16:37

Marloes:

Oowh jakkes Eef!
    Denk je t ergste wel gehad te hebben met die kikker.. vind je een kakkerlak in je bed! :P Iellll
    Dat je t nog durfde te filmen joh! Haha!
    Wat een leuke fotos weer joh!
    Ennee.. jij denk dat wij gek worden van die berichten van jou??! Haha.. drol..wat denk je? Vind het prachtig al die verhalen van je! Strx mag je ze nog 1000x vertellen! :)
    En dan te beginnen in de auto terug van schiphol! hihi!! Bereid je maar voor!
    Jaa nog maar een weekje en dan zit je hier weer! Is toch onvoorstelbaar!
    Je heb al zin in Oos Joos zo te zien! :) Dat is heel mooi! Wat t wordt een barre avond! :p
    Maare. ik mail je wel ff want heb zo veel te vertellen!

Veel plzier nog! Lifesss!

• 03 April 2008 - 18:05

Inge:

Gadver!! vet smerig Eef:s marijk heeft vandaag de kaarten gehaald, dus moeten nu heen:D

nou geniet nog even van je tijd daar!!
    tot snel
    x

• 03 April 2008 - 21:17

Marijk:

Haha dank je, nog ouwere bok!!! :D
    Echt teeee vies zeg zo'n beest!!
    K zou echt niet meer in me bed durven liggen ! haha ;)
    Echt zin in de 12e! We kunnen idd niet meer terug, kaarten zijn gehaald!
    En handtekening willen wij trouwens altijd wel he, :P haha!
    Maar echt leuk zo'n wedstrijd.
    Lijkt me echt leuke ervaring!
    Echt een feestbeest trouwens jij hoor, zelfs in gambia!!
    Leuk dat ab en riet er waren.. Kwamen die zomaar ff aanwippen? ;)

Succes met de kakkerlakken, ajaxieden haha!
    K wil je graaaag weer terug zien!
    Maar snap wel dat je t echt gaat missen :)
    Ervaring om nooit te vergeten zeggen we dan!
    Hoop dat ik dat ook mag meemaken in Zuid afrika!
    Tot de 12e meid :D Pleur tot die tijd maar lekker berichies hoor haha.

Dikke kus x