Lidy, wat doe je????!!!!!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Lidy, wat doe je????!!!!!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Lidy, wat doe je????!!!!!!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

01 Maart 2008 | Gambia, Kololi

Hallo allemaal!!...

Hier weer een berichtje uit het altijd zonnige en hete Gambia!
Hier gaat het nog steeds top!!.. We zijn beroemd hier!.. Logisch natuurlijk;) Deze week hadden we weer bezoek. Dit keer Klaas, Patricia en Tiny. Echt leuk om mensen op bezoek te krijgen! Aanstaande dinsdag komt mijn bezoek langs!!:D.. Echt zin in! Die dinsdag zitten we ook al op de helft van onze tijd hier. Gaat zo snel!
Maar goed, afgelopen week. Zaterdag begon het al, Lidy en ik hadden een date! Ja een date ja. Met 2 Gambianen! We zijn naar een bar in Bakau gegaan. Was wel gezellig!
Voor de rest is er van de week niet heel veel gebeurd. Op school is het nog steeds hetzelfde. We moesten trouwens wel opgemeten worden! Want we krijgen een uniform!!.. Volgende week zaterdag moeten de kinderen van onze school marcheren in het independence stadion en wij moeten ook mee, dus wij moeten in uniform. Ook moet ons haar ingevlochten worden, dat gaat aanstaande donderdag gebeuren. Ben benieuwd hoe me dat staat!!.. Ik ga zeker een foto maken van ons in uniform en met vlechten.

Op school is er trouwens nog wel wat gebeurd. Er is een leerkracht: Musa Touray. En hij is wel op zoek naar een Nederlandse vrouw. Hij dacht dat hij wel ff met 1 van ons kon trouwen! Nou mooi niet he!!.. Iejlllllll. Heb gelijk een ander beeld van die man!

Ohja, nog even over mijn titel van dit stuk. Gisteravond lag ik in m'n bed bijna te slapen tot ik een hand op mn schouder voelde. Lidy was me gewoon aan het aaien!! Hahaha.. Dus toen zei ik met mn slaaphoofd: Lidy wat doe je! Ze wist zelf niet wat ze aan het doen was. Hahaha.. Dus vanmorgen vroeg ik aan lidy of ze wist wat er gebeurd was en dat wist ze wel nog. Echt grappig.
Het is trouwens echt heet vandaag!!.. We gaan straks nog maar ff uitwaaien op het strand! Vanavond gaan we misschien nog uit. Iedereen hier wil met ons uit!..

De mensen bij het hotel willen heel graag Nederlands leren. Nou dat is toch grappig! Kom je de poort uit, zegt er 1tje: Heeee meneer! Lekkere vakantie? Alles goed? Lekker geslapen?
Dat kennen ze allemaal al. En toevallig kent iedere Gambiaan: lekker kontje!
Er was er ook 1, Boxer heet ie die zei tegen me: Once, I've eaten a berenlul! Nou je kon me dus opdweilen! Wat bleek: het was een fricadel speciaal! Echt grappig. Die kerel heet dus Boxer. Het is echt een beer van een kerel en hij noemt zichzelf ook wel Bokito!! Haha.. Die jongens proberen ook nederlands tegen elkaar te praten. Dan komen ze elkaar tegen en zeggen ze: Morgen meneer, alles goed? Ja alles prima!

Nou ik hoop dat ik de foto's er weer een keer op kan zetten! Tot nu toe is het nog niet gelukt!!..

Ik hou er nu weer mee op, want anders dan word het wel erg veel om te lezen!!

Pap en mam, tot dinsdag!!!:D:D...

Dikke kus...

  • 01 Maart 2008 - 14:39

    Denise:

    Heej Eef!!

    Heb je net nog gesproken. Maar wou je voor van de week heel veel plezier toewensen en geniet van de tijd dat je ouders er zijn. Spreek je snel weer en wij houden je op de hoogte.

    Liefs Denise

  • 01 Maart 2008 - 14:53

    Vader:

    Eva,
    Tot dinsdag, en als jij donderdag je haar laat invlechten kunnen ze dat van mij gelijk ook even meenemen, zal mij ook wel staan zo'n rasta-hoofd.

  • 02 Maart 2008 - 10:26

    Petra:

    Hoi Eva,

    Bij ons is er heel erg veel in een klap gebeurt. Oma Smit legt in het ziekenhuis!
    Ze is vrijdag 29 februari gevallen en haar heup was helemaal kapot, inmiddels is ze al geopereerd. Ik ga er dinsdag met Tante Tineke naar toe.
    Verder was gebberweek erg leuk. En dinsdagavond ga ik met het gezin te schaatsen in Hoorn (heb er zin in).
    Vanmiddag kom Cok en Jolanda (dat is een kennis)
    met de kinderen bij ons.
    En verder weet ik het niet echt meer.
    Alles gebeurde in een klap.
    Ik stuur je hierna ook nog een mailtje met wat er nou allemaal precies is gebeurt en daarin staat ook wie er zwanger is.

    Groetjes van hier...
    Van Petra en familie.

  • 02 Maart 2008 - 11:19

    Wim En Gerrie:

    Hoi Eva,

    Met oma gaat het weer goed hoor ze heeft alweer een paar pasjes gelopen en de pijn valt mee en ze krijgt alweer praatjes, dus maak je daar maar geen zorgen over.
    Veel plezier met je pa en ma volgende week. Ik verheug me op het rasta kapsel van je vader.
    Ze zullen ook vast extentions hebben, afwachten of hij dan terug nog door de douane komt.

    Gr. De Goedhartjes.


  • 02 Maart 2008 - 12:48

    Tineke:

    Hoi Eva heel veel groetjes van oma uit het ziekenhuis het gaat alweer wat beter.Zoek verkering met iemand daar, dan krijg je mooie kindjes heel veel plezier met je ouders, we houden jullie op de hoogte via de mail
      gr Gerard en Tineke 

      

  • 02 Maart 2008 - 19:21

    Nico En Corry:

    We zijn benieuwd hoe jullie er uit zullen zien in zo'n schattig ruitjesuniform. Enne......als je vader en moeder net zo genieten als de anderen die er geweest zijn dan gaan ze vast meer verre reizen maken. Heel veel plezier en groetjezzzzzzzzzz

  • 03 Maart 2008 - 21:07

    Petra:

    Hoi Eva,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven via de site. Voor aankomende week heel veel plezier samen met je ouders, geniet ervan! Maak je wel een foto als je vaders haar wordt ingevlochten?! En hopelijk gaat het foto's erop zetten dan ook weer want we zijn wel benieuwd!
    Groetjes Bert en Petra

  • 04 Maart 2008 - 15:53

    Anouk :

    hey eva.
    ik kijk nu voor de eerste keer op je site. wel luek dat je iedere week iets nieuws schrijf. in de klas is meester daan er nu hij mag al vaker zelf les geven zelfs gymm :-) maandag had juf tine bijna niks te doen. ik heb er zin in al kom jij een tijdje in de klas les geven. nou heel veel plezier nog verder.
    groetjes anouk (van tante tinek)

  • 04 Maart 2008 - 18:18

    Linda(Deen):

    Heey Eef wat een verhalen allemaal zeg,ik ben nu voor het eerst op je site!
    En hoe is die date afgelopen met die gambianen?;)
    Lekker dat je het goed naar je zin heb daar!!!
    Heel veel succes en veel plezier daar...

    Groetjes Lin

  • 05 Maart 2008 - 17:32

    Petra Berkhout:

    Hoi Eva,

    Dinsdag ben ik naar het ziekenhuis geweest bij oma en wij zagen aan haar gezicht dat ze veel pijn had. het gaat volgens mij al wel wat beter met haar (maar dat weet ik niet).
    Woensdag ben ik zelf naar het ziekenhuis gegaan ik moest bloedprikken (ze hebben 3 hele grote flesjes van mijn bloed afgetapt!!!) deed best zeer en ik was bijna flauw gevallen maar gelukkig was ik in het ziekenhuis in goede handen dus... Ik heb ook woensdag een traktatie voor mijn verjaardag op school uit te delen dat ga ik niet zeggen want er kijken er nog meer op de site hier.....(goed ook) mijn arm is erg stijf nu.
    Het schaatsen dinsdag was erg leuk.
    Ging best goed (ik ging voor het eerst op echte combi noren!)het was erg leuk.
    ik mis je enorm, ik voel me zo eenzaam :P
    heb je eigenlijk nog een valentijnscadeautje gekregen? Hebben je vader en moeder de kaart aan je gegeven hoe vond je hem He ik (Petra) zelf gemaakt hoor. maar nu stop ik weer.

    doeidoei ik zal je op de hoogte houden.

    Groetjes van hier.

    Gr. Petra.

    p.s wij krijgen nieuwe buren (op Driestedenweg 50) cool he?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 41866

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: