Lidy, wat springt er in je bed????? - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Lidy, wat springt er in je bed????? - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Lidy, wat springt er in je bed?????

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

29 Maart 2008 | Gambia, Kololi

Nou... Wat ik heb ik veel meegemaakt deze week zeg!! Niet te zuinig!! Het begon al op eerste paasdag. We besloten naar de kerk te gaan. Was namelijk wel benieuwd hoe dat hier is, een kerk. Toevallig zei iemand van Arch-tours voor de gein ohh jullie kunnen wel met mij mee. Nou prima! Dus zondagochtend na het paasontbijt (broodjes pindakaas met hagelslag, altijd lekker met plopmutsen erin) werden we opgehaald. Er gingen nog 3 Nederlanders mee. We reden naar de Winners-church in Manjai-Kunda, een protestantse kerk (kwam ik ook pas later achter, maakt niet uit:P). Het was een grote zaal met allemaal tuinstoelen erin. We waren een van de weinige toubabs (blanken) daar dus dat was wel grappig. Er was een groot koor dat hele vrolijke liedjes zong. Klonk echt super! De mis zelf leek een beetje op een toespraak van een dictator!! Haha.. Die man schreeuwde de longen uit zn lijf zeg! Wij hadden alleen geen bijbel bij ons, maar die mochten we alweer lenen van een man. Aan het einde van de dienst gingen ze nog een soort duiveluitdrijving doen ofzo. Heel apart! Vrouwen gingen naar voren en kwamen helemaal huilen en strompelend weer terug. Zag er echt raar uit!! Toen hadden we het wel weer gezien!.. Voor de rest hebben we met de Paas niks boeiends gedaan.

Woensdag was dan de grote dag: de trip naar Georgetown. De dag begon al vroeg want om half 8 werden we opgehaald door Arch-tours. Onze gidsen voor deze dagen waren Buba en Alfa. We hadden ook nog 2 vrouwen uit Estonia mee, we dachten eerst dat ze wel leuk waren, maar het bleken echte 'hepie's' te zijn!! De auto waarmee we werden opgehaald was een hele scrale witte nissan die bijna uit elkaar viel. Ik dacht dat we later nog van auto zouden wisselen als we de ferry op ginge nmaar dat was niet het geval. We reden naar Banjul waar we met de ferry de rivier overstaken naar Barra. Er zaten nog een paar Nederlanders bij ons en 1tje had een Deen-tas bij zich. Dus dacht al: hee die komen uit de buurt! Bleek dat ze uit Hoorn kwamen! Wel grappig! Toen we van de ferry af kwamen moesten de hepies alweer te piesen. Konden we nog niet weg. Toen ze weer terugkwamen vertrokken we vanuit Barra richting Wassu, waar de Stond Circles staan. Het begon al goed, want na een paar minuten reden we over een hert heen! Die werd dus meteen omgedoopt tot Boembi:D Haha.. Wel zielig want hij bewoog nog nadat we eroverheen gereden hadden. Niks aan te doen. Na een uurtje rijden hielden we even een drink pauze en de hepies begonnen alweer te zeuren dat ze honger hadden!! Pfoee werd er niet goed van! Na de pauze reden we door naar de markt van Farafenni waar onze gids de lunch ging kopen. Daarna gingen we ergens langs de weg lunchen: brood met mayo, ei en smac. Wel lekker hoor!
Toen reden we door naar Wassu, waar we om half 3 aankwamen. De stone cicles: wat een drollenfabriek!! Haha.. Stelde niks voor! Maar evengoed wel grappig om even te kijken. We zijn er niet lang gebleven gelukkig want het was en bloedheet. Een hepie vroeg nog: waar zijn die stenen van gemaakt!!!!!!!!!.. Van steen!! Duhh!!!
Om half 4 kwamen we aan bij het Jangjanbureh camp. Het eerst wat ik dacht dat ik die huisjes zag was: Centerparcs! Leek het wel een beetje op. Heel schattige huisjes, kon zo wel in het sprookjesbos staan. Het kamp was aan de Gambia rivier dus daar kon je mooi zitten aan de waterkant. We kregen de sleutel van huisje R10. Eerst maar eens ff het huisje bekijken dus. Er stonden 3 bedden met klamboes in en er was een badkamer met wc en een douche erboven. Na het douchen en opfrissen gingen we om half 6 met de boot over de rivier naar het eiland Georgetown. Daar zijn we bij het ondergrondse slavenhuis geweest, we hebben de freedomtree gezien, zijn bij een school wezen kijken, eigenlijk teveel om op te noemen.
Heb nog maar 7 minuten internet dus moet nu opschieten!!!!
Om 7 uur waren we weer terug bij het kamp. Daar gingen we eerst eten. Buffet met spaghetti en kip en broodjes, erg lekker. Daarna was er nog entertainment en hebben we gedanst met Gambiaanse vrouwen. Om half 10 vonden we het wel mooi geweest, waren we moe en gingen we naar bed. We waren ons aan het klaarmaken voor het slapengaan toen ik wat zag springen in lidys klamboe. Dus ik zeg: Lidy, er springt wat in je bed! Nou dat wilden ze natuurlijk niet geloven. Tot ik het nog een keer zei en ze het zelf ook zag! Wij gillend in Romys bed gekropen! Onder de klamboe, valt die hele klamboe naar beneden!! Echt zoo gelachen en gegild! Dus onze gids kwam eraan om te kijken wat er aan de hand was. Hij keek en zei: Ohh its just a frog!! Er zat dus gewoon een kikker in haar bed!! Hij heeft hem eruit gehaald en buiten los gelaten. Wij durfden niet meer in onze bedden dus hebben we eerst ff kikkerinspectie gehouden. Na de kikkerinspectie toch nog een poging gedaan om te slapen.

Nou mensen ik moet er nu echt vandoor!! Ik ga naar een voetbalwdstrijd kijken. Woensdag maak ik mn verhaal af! Beloof ik want er is nog veel meer te vertellen!!!

Kus


  • 29 Maart 2008 - 15:44

    Marloes:

    Heej Eef!
    Wat weer een verhalen zeg!
    Leuke dagen gehad dus in Georgetown! :)
    Ik mis nog het stukje met de nijlpaarden en dolfijnen maar dat komt woensdag dan wel! :p haha! Hopelijk komen er dan ook wat fototjes! :) En die kikker.. haha! Als jij ergens bang voor bent dan zijn t wel kikkers.. ;) Volgens mij heb jij geen oog dicht gedaan! Haha!
    Ennne.. jij naar de kerk Eef?! :S
    Toe maar.. haha! Toch wel ff luidkeels meegezongen he met die vrouwen!
    En mochten jullie niet bij de duivel komen? Ben wel benieuwd wat die met die vrouwen deed dan! :P

    Nou eef.. geniet er nog van! :)

    Liefs! Loes!

  • 29 Maart 2008 - 15:53

    Vader:

    Ik hoop dat jij daar mooiere voetbalwedstrijden zie als ik bij AZ.Ik zie woensdag wel hoe de wedstrijd was.

  • 29 Maart 2008 - 16:35

    Petra Bekrhout:

    is dat normaal kikkers in je bed?
    ik hou het kort.
    ik ben over 4 dagen jarig.
    Sem is zoooooooo lief!
    echt.

    nou doeg.
    verder nog heel veel plezier daar maak er nog ff wat moois van!!!!

    groetjezzz Petra

  • 29 Maart 2008 - 17:25

    Mam:

    leuk om te lezen, eef, en en razend nieuwsgierig naar de rest. Ik hoop woesdag en dan ook foto's ?? Ik hoop het.
    Veel plezier nog de laatste 2 weken.
    See you soon.
    Bey mam

  • 29 Maart 2008 - 17:30

    Marijk.:

    Dag plop! :D
    Wat vaag heey van die vrouwen!! Ben idd wel benieuwd wat er dan was haha!
    Wooeehooee Deeeenn!:P Haha wat leuk!
    Klopt het dat Arch tours laatst op tv was?
    Een nederlandse vrouw ging ze helpen met van alles;)
    Vertel eens Eef... waar zijn stenen van gemaakt?? Hahaha!
    Domme mensen heb je ook he..
    Hoe was de voetbalwedstrijd?? Hebben ze gewonnen?:D
    Haha maar wel vies heey, eenn kikker!
    Echt iets voor jou idd hihi!
    Nu elke avond kikkerinspectie?:P

    Ik spreek je snel weer!
    12 april lekker Oos Joos-en!!
    Met ze allleeenn :D Kuskuskuskus

  • 29 Maart 2008 - 17:30

    Marijk.:

    Ik ben ook bijna jarig!!!:D
    Ook over 4 dagen hahaha.
    xxx

  • 29 Maart 2008 - 17:40

    Britt & Sander:

    Hay Eva
    Leuk allemaal :) Je hebt dus nog genoeg te doen de laatste weken. Alweer een tijdje niet gesproken, dus het was weer leuk om wat van je te horen.
    Nog even en dan kunnen we je verhalen en filmpjes in het echt horene en zien. Woensdag zal je wel weer op msn zijn, maar dan ken ik er helaas niet bij zijn. Moet dan wéér voetballen, laatste twee wedstrijdjes en dan zijn we kampioen :) Beter gedaan als verwacht!!! Op naar een klasse hoger.
    Ik ben 12 April vrij, dus misschien ga ik wel met Sander mee je ophalen van Schiphol. Als je dat natuurlijk leuk vind.
    Veel plezier nog de laatste weken.
    Tot snel!
    Liefs Britt

  • 29 Maart 2008 - 18:06

    Laura!:

    Hej ev jij vermaak je goed zo te lezen leuk joh! Ook nog even naar de kerk onze heilige boon! Wel leuk z,n trip maak je weer eens wat mee, maar dat doe je al genoeg natuurlijk!. En dan na z,n dag een kikker in je bed tegen komen nou wat wil je nou nog meer!! Wel leuk als je er straks weer ben, twee weken zijn zo voorbij. Nou ben beniewd naar je foto's en tot heel snel! heel veel plezier nog en doe de meiden de groetjes! liefs laura

  • 30 Maart 2008 - 12:46

    Tineke Oma Gerard Op:

    Hoi Eva kijk je uit met kikkers daar komen ooievaars op af.Sem is een heel lief mannetje van 9pond. Corina maakt het al weer wat beter het was een zwaare klus. we zijn een trotse opa en oma Nog veel plezier.

  • 30 Maart 2008 - 18:23

    Nico En Corry:

    Nou dat was me het weekje wel. Je beleeft van alles daar. Zal wel weer effe wennen zijn om je aan de hollandse regels te houden. Hier stoppen ze als er wat op de weg loopt of wilden ze aan de reerug?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 41866

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: