Bijna een maand!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Bijna een maand!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Bijna een maand!!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

23 Februari 2008 | Gambia, Kololi

Nou er zitten nu alweer 4 weken op! Heb het idee dat ik er net een week ben!..
Allereerst wil ik tante Corry en ome Nico even bedanken voor de kaart! Echt leuk! Ik heb de mensen in het hotel even laten zien waar wij vandaan komen!

Nou zoals niet anders verwacht is het hier nog steeds mooi weer. De winter is nu voorbij en de zomer komt eraan!!.. Haha.. Het is nu nog warmer dan eerst! Van de week hebben we het voor het eerst echt heet gehad 's nachts dat we er niet van konden slapen, maar gelukkig was dat maar 1 nacht.

Vorige week zondag hebben we voor het eerst een echte excursie gedaan. Naar James Island. Het was echt super vet! We werden om 8 uur opgehaald. We werden opgehaald in een dichte jeep. Dus ik vond het al jammer dat we geen open dakkie hadden. Wat bleek, we gingen met deze auto naar de ferry in Banjul en als we dan met de ferry de rivier overgestoken waren zou er een jeep MET open dakkie voor ons klaar staan. Dus ik was weer blij. Ik wist niet dat de Gambia rivier zo breed was! Het duurde een half uur voor we aan de overkant waren! Dus aan de overkant van de rivier in Barra stond een jeep met open dakkie klaar. We hebben een paar uur gereden lekker in de wind en door de natuur. We kwamen aan bij James Island. Dat is een heel klein eilandje op de Gambia rivier waar slaven werden vastygehouden voor 4 dagen. Dit deden ze op een eiland omdat Gambianen niet goed kunnen zwemmen. Als je naar de overkant terug kon zwemmen was je weer een vrij mens. Maar dat lukte niemand. Als je 4 dagen op het eiland gezeten had dan werd je verder vervoerd naar Europa. Het was e cht super interessant. Toen we weer in het bootje wilden stappen ging het bij mij goed mis. Weer mn knie. Maar gelukkig hadden we een hele lieve gids die me ging helpen. Echt een topdag!

Gisteren was Lidy jarig. WE hebben dat natuurlijk uitgebreid gevierd! Room en ik hadden eerst de kamer even versierd met slingers en ballonnen. We hadden een tas, een armband en een fles wijn gekocht. Was ze erg blij mee! Ik denk dat ik hier ook maar een keer jarig ga zijn! Ze kreeg echt van iedereen cadeaus!! Echt grappig. Dus volgende week ben ik jarig;) Haha..

Op school is het nog steeds leuk. We krijgen een uniform!!.. Tenminste dat zeiden ze. En Sander je kind is echt grappig!!!... Haha.. Hij lijkt wel een beetje op je:P...

Ohja! Laura, nog gefeliciteerd met je verjaardag he! Leuke dag gehad?
Ik wil heel veel mailtjes sturen nu maar dat lukt allemaal niet. Het internet is niet echt best vandaag want iedere keer loopt het vast, maarja niks aan te doen.
Ik merk wel al dat ik allemaal dingen mis. De verhalen van de meiden enzo! Maar goed ik zit al bijna op de helft. Heb ik nog belangrijke nieuwtjes gemist? Wil het allemaal weten hoor!! Haha..

We voelen ons wel helemaal thuis hier. De mensen bij het hotel en daarbuiten zijn heel aardig. Je hebt er altijd minder leuke tussen natuurlijk, maar de meeste zijn erg aardig. We worden ook gewoon herkent op straat. Dan loop je ergens en dan hoor je weer: Heeee teachers!!.. Echt grappig.
Nou ik stop er weer mee voor deze keer want mijn minuten zijn weer eens op. Ik wil nog veeeeeeeel meer vertellen maar dat doe ik wel als ik in Nederland ben! Ik zit nu al af en toe te denken van: ohh als ik weer thuis ben dan.....

Ik ga weer even genieten van de zon! Ik hoop dat jullie ook een beetje mooi weer hebben daar!!

Dikke kus van Eva

  • 23 Februari 2008 - 15:22

    Vader:

    Ik hoop dat je, je daar niet teveel thuis gaat voelen. Ik ga je volgende week bekijken in je uniformpje, leuk!En feliciteer Lidy nog even van ons.

  • 23 Februari 2008 - 15:50

    Gerard En Tineke:

    Hoi Eva, namens Opa en Oma bedankt voor de leuke brief. Ze wensen je beterschap met je knie. Bij je vader en moeder hebben ze op de computer de foto's gezien, dus ze zijn helemaal op de hoogte van hoe het daar gaat.Ze wensen jou veel plezier.
    Wij natuurlijk ook, en we blijven via je web-site op de hoogte.
    Groetjes, Opa, Oma, Gerard en Tineke

  • 23 Februari 2008 - 16:23

    Marloes:

    Heeeeej Eef!! =)

    Wat cool dat je een krabbel op mn hyves heb gezet!! Mail me maar terug als je meer tijd heb hoor..!
    Wat erg dat het nog heter is geworden daar joh! Als je dr echt nie meer van kan slapen dan is het natuurlijk niet leuk meer!
    Leuk zon excursie, mooi door de rivier! Nog meer krokodillen of gekke beesten gezien? Haha! Enne.. wat voor Uniform krijgen jullie? Net zon soort pakkie als die Kids? Dies wel skattig! Hehe!
    Maare.. ik probeer je zoveel mogelijk op de hoogte te houden hoor van de verhalen hier! Dat heb je wel gemerkt denk? =p
    Haha.. en wie had dat gedacht,, dat je ooit nog herkend zou worden op straat Eef!
    Echt cooool! ;) Willen ze ook al je handtekening en foto? Komt vast nog! Zal wel dramatisch worden voor ze als je weer terug gaat! Maar dat is voor ons alleen maar mooi.. want ik mis je ook! =')
    Ik zag de foto van Laura met jullie... echt leuk! Feliciteer Lidy nog even van mij.. en als ik jou was zou ik idd ook zeggen dat ik volgende week jarig ben! ;)

    Nou Eef, ik hoop dat t internet t daar snel weer beter doet, want zo weinig contact is nie zo leuk! Wil je t liefst elke dag wel spreken ofzo! ;)

    Een heeeeele dikke kus Loes!

  • 23 Februari 2008 - 18:48

    Nico En Corry:

    Hoi Eva, De kaart is heel aangekomen maar nu is Tiny stuk.Wens je haar even beterschap? Wat is het leuk om jou avonturen mee te beleven.
    Veel plezierrrrrrrrrrrr

  • 23 Februari 2008 - 23:24

    CARLA VAN DER ZWAAG:

    Hallo Eva,

    Wat een snoezige foto's vooral die waar je met een meisje op schoot zit.
    Ik hoorde van je moeder dat het er nu 40 graden is, tjeetje wat heet. Bij is is het winderig en water koud, dus lekker knus bij de tv Uri Geller (favouriete programma van Marijn). Er zijn vanuit de Weere bijna geen nieuwtje, behalve dan dat Marijn de 3e prijs had bij het schaken (Nrd Holland) schaken en dat ze op school aan het simultaan schaken hebben gedaan, zelfs Cas deed ook mee.
    AZ heeft vanavond 0-0 gespeeld, maar toch een punt na al die nederlagen.
    Cas is vanavond met de tienerclub naar Medemblik geweest waar ze combat dancing (of zo)hebben gedaan, zeer geslaag.
    Een vraag van Marijn; of je daar al een plaatselijk vriend of vriendin hebt?
    Nu de hartelijke groetjes van ons allen en veel plezier nog.

  • 25 Februari 2008 - 12:45

    Vader:

    Dames,
    De tickets zijn binnen, 4 maart om 10.30 uur gaan we vliegen (als alles goed gaat)!!

  • 26 Februari 2008 - 18:59

    John Koster:

    ha die Eva en andere meiden
    het is al weer een tijdje terug dat ik wat gemaild heb aan jullie.
    gaat het nog steeds lekker daar met al die
    kindertjes die jullie daar mogen vermaken met wat je geleerd heb op school,lijkt me leuk.
    van je vader hoorde ik dat hij de tickets
    binnen had,nou hij is er vol van hoor en wil je gauw weer even in zijn armen sluiten
    hij doet wel zo mans maar hij vindt het toch spannend dat jij daar zit en heeft er dan ook alle zin in om even te gaan kijken wat jullie daar allemaal uitspoken?
    nou een hele leuke week samen met je pa en ma en de groeten

    john

  • 26 Februari 2008 - 20:44

    Annie:

    Hey eef!!!

    Wow wat een foto's, echt om jaloers op te worden, ik mis alleen die knappe gambanees van jou op de pic ;). maar goed.... geniet er nog flink van!!!

    dikke kus van annelies

  • 26 Februari 2008 - 21:20

    Marijk:

    Heee gefeliciteerd he!:D
    Haha leuk, cadeautjes krijgen..
    Nou t weer hier valt mee, de ene dag is t mooi, andere dag kut, bij jou zal t veel beter zijn;)
    Je moet opschrijven wat je allemaal wil vertellen haha!
    We zijn onwijs benieuwd natuurlijk:D

    Echt leuk dat je ouders komen joh volgende week.
    Zal wel moeilijk zijn weer afscheid te nemen, maja dan maar ff he;)
    K ben ook echt wel benieuwd naar je uniform hoor!
    Haha echt grappig dat dat moet!
    De foto's van Laura waren idd erg leuk!
    Goed om te zien dat jullie er goed uitzien!:D

    Verder zijn er niet veel bijzondere nieuwtjes hier hoor!
    Gaat allemaal gewoon ze gangetje, zoals altijd:P
    Heeeel veel plezier met je ouders!
    K mis je nog steeds onwijs natuurlijk!!
    Groetjes van hier:) en een hele dikke kus!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 27 Februari 2008 - 17:48

    Petra:

    Hoi eef,

    gaat het weer een beetje met je knie?
    hier gaat eht erg goed ik ben bij tante Tineke en ome Gerard te logeren geweest samen met Ines!! Gabberweek is ook helemaal top!!!
    berlang je al een beetje naar je vader en moeder?
    ik wens je heel veel beterschap en feliciteer je Lidy even?
    neem je een foto mee, ik wil jou wel eens in een uniform zien!!!

    groetjes Petra!!!

  • 27 Februari 2008 - 18:05

    Marloes:

    Heej Eef! =)
    Weet je al wanneer je weer op msn kan komen? Ik hoop binnekort!

    Liefs, Marloes!

  • 29 Februari 2008 - 10:00

    Peter En Marieke:

    Leuk dat je je zo thuis voelt, wil je straks nog wel terug? heel veel plezier ook als je ouders volgende week komen. ben benieuwd hoe ze het gaan vinden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 41859

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: