Week 2 alweer - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Week 2 alweer - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Week 2 alweer

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

09 Februari 2008 | Gambia, Kololi

Hallo allemaal!!

Het werd wel weer eens tijd voor een berichtje van mij!!... Alweer een week geleden! Nou hier gaat alles top. De tijd vliegt echt voorbij.. We hebben er gewoon al 2 weken op zitten. Terwijl het lijkt of we er pas een paar dagen zijn.
Deze week zijn we weer naar school geweest. Maandag gingen we het magazijn uitruimen. Echt niet normaal hoeveel troep daarin zat. Ik snap sommige mensen trouwens niet hoor. Mensen gaven steunkousen en dat soort dingen! Wat moeten hun ermee!!.. Echt belachelijk. Dus hebben we alles netjes nu in school. Toen we de kasten netjes hadden besloten we te gaan puzzelen met de kinderen. We haalden telkens een groepje van 4 kinderen uit de klassen en gingen daar puzzels mee doen. We begonnen met de oudste kinderen (7 jaar) en eindigden met de eerste groep (3 jaar). Geen van die kinderen had ooit eerder een puzzel gedaan! Dus de kinderen van 7 jaar konden het bijna net zo goed/slecht als de kinderen van 3 jaar. Echt apart om te zien. Ze hadden het echt nog nooit gezien!!
Dinsdag kwamen Jose en Henk langs op school. Ze hadden snoep en voetballen mee. Dat viel natuurlijk wel in de smaak! Toen school uit was bracht Boto ons naar het hotel van Jose en Henk in Bakau. We hebben daar lekker op het strand gelegen en heeerlijke sapjes gedronken. 's Avonds gingen we met ze naar de chinees (ja heel gambiaans he!). Terug naar ons hotel hadden we voor het eerst een Gambiaanse taxi genomen. Wel een groene, voor de zekerheid.
Woensdag hadden we een vrije dag. We probeerden uit te slapen, wat zelfs ik hier niet kan. We probeerden nog op internet te gaan, maar er hing een briefje met: internet is very slow!.. Dus slow was oook echt slow.
Nu ik dit zo typ, zit er een Gambiaan naast me, te vragen waar ik vandaag kom, bla bla bla... You come from England??:P
Donderdag moest er natuurlijk ook geontbijt worden. En ze hadden lekker bananen die dag. Dus wij een lekker banaantje. Lidy had haar banaan op haar bord laten liggen, komt er zo een aap aan en jat die banaan van haar bord! Was echt maf!... Die avond belde Marloes nog! Echt leuk!!!...
Vrijdag gingen Romy en ik met zijn tweetjes naar school, Lidy was ziek. Het was weer de sport dag en was erg leuk..

Nou dat was het wel weer voor nu.. Niet zo'n lang bericht, maar ik ben ook druk aan het msnen.

Ik ga nu de foto's erop zetten!!...

Eva

  • 09 Februari 2008 - 11:59

    Vader:

    Leuk berichtje weer, wens Lidy beterschap van ons.Ik wacht op de foto's.

  • 09 Februari 2008 - 12:08

    Mam:

    leuk om te zien weer. je moet echt denken wat we mee moeten nemen. Zo schattig die kinderen. Onweerstaanbaar. Veel plezier en ik hoop dat ze heel veel van jullie leren. Beterschap voor Lidy. Zelf geen last ???

  • 09 Februari 2008 - 13:41

    Ing:

    heej meis,

    echt super om te zien dat je zo geniet:) Als jij terug bent, ben ik waarschijnlijk verhuist:P HET gaat door!!
    nou nog veel succes en heeeel veeel plezier.
    xx

  • 09 Februari 2008 - 14:04

    Linda:

    Heey Eef!
    Wat zijn het weer leuke foto"s zeg!!! Echt super om jullie met die kinderen te zien.. Echt schatjes!! Nou hoop dat Lidy snel weer beter is..
    Groetjes aan de meiden! XXX

  • 09 Februari 2008 - 15:30

    Rob:

    Hoi Eef,

    Leuke foto's! Het is goed om te lezen dat je het daar naar je zin hebt. Alleen jammer dat lidy ziek is..... Jij niet hoop ik. Maar jij bent natuurlijk een sterke vrouw...... Ik ben blij met mijn nieuwe laptop want dan kan ik vaders en moeders ook de foto's laten zien. Nog heel veel plezier en tot de volgende keer maar weer.

    gr. Gerard Tineke en Rob

  • 09 Februari 2008 - 15:54

    Marijk:

    Hee Eef!:D
    Echt maf dat ze dat allemaal niet kennen he!
    Wel leuk dat jullie ze wat dingen bijleren:)
    Jose en Henk zijn de ouders van Romy?
    Was t gezellig met ze?
    K hoop tot snel op msn of skype.
    Beterschap aan Lidy en veel plezier!:D

    Kus xx

  • 09 Februari 2008 - 19:00

    Britt En Sander:

    He Beertje,

    Alles dus lekker daar. Ziet er wel gaaf uit daar zo. Ben je al een beetje bruin geworden, of kom je met je huidskleur nog niet echt in de buurt van huidige populatie daar? :P Nog heel veel plezier en we zullen je nog wel even bellen. Trouwens je muis is ook binnen. Ik zal de muis wel met paps en mams meegeven, batterijen en gebruiksaanwijzing zitten erbij.

    Groetjes,

    Britt en Sander

  • 09 Februari 2008 - 19:13

    Nico En Corry:

    Hoi Eva,
    Jullie vallen wel op tussen die pikzwarte mensjes enne........die brillen ook gekregen?
    Veel plezier!

  • 10 Februari 2008 - 08:17

    Lidia En Kees:

    Hoi Eva, wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat daar! Hopelijk kun je de kids daar heel veel leren. Succes met opruimen en wordt zelf niet ziek hé. Beterschap voor Lidy en groetjes van Robin en Jessica.

  • 10 Februari 2008 - 11:14

    Petra:

    hoi Eva,

    ik ben blij om weer wat van je te horen!
    Ben je het al een beetje gewend zoveel kinderen in de klas?
    Ik hoop dat je er nog wat moois van maak de laatste 10 weken!
    Ben je zelf nog niet ziek?
    Wens Lidy beterschap!
    Nog heel veel plezier verder!

    -xxx-Petra-xxx-

  • 11 Februari 2008 - 18:58

    Mam:

    leuke foto

  • 11 Februari 2008 - 18:59

    Mam:

    leuke foto

  • 11 Februari 2008 - 19:37

    Cindy:

    Heyy Eef!
    Echt leuk om te lezen hoe het met jullie daar gaat! De foto's zijn echt super! Groetjes aan Romy & Lidy! xx

  • 13 Februari 2008 - 18:05

    Willy Laan:

    Hallo Eva.

    Ik heb net van je vader de site door gekregen,heb alles even gelezen en de foto's bekeken.
    Ik wil wel geloven dat dit veel indruk op je maakt.
    Geniet er maar van en wat gezellig dat Pa en Ma ook nog komen.
    Over paar dagen ga ik weer even kijken op je site hoor.

    gr. willy laan

  • 16 Februari 2008 - 14:17

    Oma Reus:

    nou Eva je heb het zeker lekker naar je zin als we naar de fotos kijken zie je er blij uit en de kindertjes ook ik hoop dat je een mooie tijd heb.

    van oma Reus
    (Rianne getypt)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 41865

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: