De eerste dag! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu De eerste dag! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

De eerste dag!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

26 Januari 2008 | Gambia, Kololi

Wat een dag vandaag zeg. Nog nooit van me leven heb ik zoveel gezien als vandaag.
Vanmorgen eerst het afscheid op Schiphol. We vertrokken om half 8 uit De Weere. Toen zijn we langs Lidy’s huis gereden zodat we achter elkaar aan konden rijden. Er stonden verrassend geen file op de weg naar Schiphol, dus we waren mooi op tijd. Dus we kwamen aan in vertrekhal 3 op Schiphol. Stond er een hele lange rij met alleen maar bejaarden! We hadden de bejaardenvlucht geboekt denk ik!
Om half 11 moesten we langs de paspoortcontrole en dus moest er afscheid genomen worden. Van tevoren denk je dat het niet zo moeilijk is, maar ik heb het tegendeel ervaart. Ik vond het echt moeilijk en kon het dan ook niet droog houden. We hebben iedereen nog even goed omhelst enzo dus we waren klaar om te gaan. Natuurlijk eerst nog duizend keer zwaaien, maar daarna mochten we door de paspoortcontrole en dus naar het vliegtuig. Het was mijn eerste keer vliegen, dus ik vond het wel spannend. Natuurlijk mocht ik bij het raam zitten! We zijn op tijd vertrokken, dus alles liep nog op schema.
In het vliegtuig was het eerst wel erg gezellig, maar na een paar uur waren we het wel zat! Na 6,5 uur vliegen kwam dan eindelijk Gambia in zicht. In Gambia hebben ze niet, net als in Nederland van die mooie slurven waar je doorheen kan lopen, nee, hier hadden ze trappen. Maakt natuurlijk niet uit, want je komt er evengoed! Eenmaal uit het vliegtuig moesten we in een hete bus stappen die ons naar de aankomsthal bracht. Het was echt een stukkie van niks, maar iedereen ging met de bus, dus wij ook. In de aankomsthal moesten we eerst een soort van formulier invullen. Ik had echt het idee dat het nergens op sloeg en dat je net zo goed wat onzinnigs erop kon zetten, ze vonden het wel prima. Daarna wachten op de bagage. Dat was zo’n mooi gezicht! Er is natuurlijk altijd een lopende band voor de bagage. Nou, die hadden ze hier ook, maar dan op een aparte manier. De band kwam vanaf buiten en liep in een slangvorm door in de hal. Het duurde een beetje lang voordat de bagage kwam en af en toe kwam er een Gambiaan om het hoekje van die band kijken. Zag er echt grappig uit.
Toen we de bagage gevonden hadden moesten we weer langs de douane. Eerst moesten we een tijdje wachten omdat de scanner stuk was. Maar goed koffers erop en niks aan de hand. De meeste mensen deden hun handbagage ook door die scanner, maar ik deed net of mijn neus bloedde en hield mijn handbagage bij mij. Mijn laptop zat namelijk in die tas en als ze die ontdekken moet je er meestal dik geld voor betalen! Er stond al iemand van Travelpoort op ons te wachten. Gelijk allemaal Gambianen achter je aan, die je koffer willen dragen, tegen betaling natuurlijk. Maar we hebben ze netjes afgewezen. We kwamen aan bij een busje van Travelpoort waar de koffers bovenop moesten. Echt bang dat het eraf viel!
In de avond moesten we echt bijkomen van alles dat we gezien hebben. Het maakt hier allemaal zoveel indruk op je!..

Vandaag, zaterdag, voelen we ons een stuk beter. Vanmorgen lekker ontbeten, de apen stonden erbij te kijken en nu zijn we een beetje aan het relaxen..

Nou dat was het wel voor nu, maar dat mag wel eens een keer!
Ik probeer de foto's erop te zetten, maar of dat lukt hier weet ik niet!

Marloes bedankt voor je lieve mail!.. Mis iedereen nu al!!

Liefs,
Eva

  • 26 Januari 2008 - 15:06

    Nick:

    Eef ik ben echt jaloers, wil ook daarheen! Geniet van je tijd, voor je het weet is het over !!

    Ik ga over 2 weekjes door naar Spanje, ook zin in maar jou ervaring is natuurlijk veel bijzonderder ;)

    Enjoy! En de groetjes aan de andere dames daar ;)

    Xx Nick

  • 26 Januari 2008 - 16:33

    Linda:

    Heey Eef!!
    Blij iets van je te horen! Mooi om je verhaal te lezen hoe het allemaal gegaan is. En viel de overgang van het weer mee of niet? En je hotel? Je beeldje staat trouwens op me kast hoor! Heeeeeeeeeel veel plezier!! Liefs Linda (er komt nog een mail naar je toe hoor) wel meer!

  • 26 Januari 2008 - 17:27

    Marloes!:

    Heej Eef...
    Mooi dat je heel ben aangekomen! :)Wachten al deheletijd op een teken van je! Haha! ;) Kon t nie laten om je gelijk nadat ik thuis kwam van Schihol je al een mail te sturen , haha!
    Nou, meis,, heeeel veel plzier en zo te horen gaat dat wel goed komen: ''relaxen in het hotel!'' Hopelijk komen je fotos snel...ben zoooo benieuwd!

    Nou spreek je,, en kan nie wachten totdat je dr weer wat op heb gezet!!!

    Hele dikkke Kus! Loes!

  • 26 Januari 2008 - 17:54

    Denise:

    Heej Eef!!!

    Echt super om een levensteken van jou te horen. Geeft toch een goed gevoel als je hoort dat je veilig bent aangekomen. Hoe is het hotel? Nou ik wacht je verhalen en foto's in spanning af.

    Veel liefs Denise

  • 26 Januari 2008 - 18:12

    Angelique:

    Hoi Eva,

    leuk vehaal dat je hebt geschreven en 'k ben blij iets goeds van je te horen.
    goed dat je veilig bent aangekomenen en ik hoop je gou weer terug te zien hier in Nederland. Geniet er heel veel van.

    heel veel lieve groeten van Angelique.

  • 26 Januari 2008 - 18:45

    Britt:

    Hay Eva,
    Gelukkig ben je goed aangekomen en is het allemaal gelukt. Kon je je koffer er zo uitpakken? Wel handig he, zo'n opvallende kleur..
    Zag dat je ook even online bent geweest, maar ik was er jammer genoeg niet. Lag even onder de zonnebank, wil natuurlijk niet dat jij bruiner wordt dan mij.
    Veel plezier en we houden elkaar op de hoogte.
    Groetjes aan Romy en Lidy.
    Liefs Britt

  • 26 Januari 2008 - 21:01

    Marijke:

    Dag meis!:D

    Zeker goed om te horen dat alles goed is gegaan en jullie veilig zijn aangekomen.
    Vliegen is best leuk he!
    Zo'n slurf met koffers hadden wij ook in griekenland;) haha!
    Toch besef ik nog niet helemaal dat je 3 maanden weg bent hoor!:O
    Ik denk dat ik dat pas over een maand ofzo écht besef..
    K heb nu nog gewoon t gevoel dat je een weekie weg bent haha!

    Maar ik wens je de komende dagen veeeel plezier met t onderzoeken van alles:P
    En k hoop veel van je te horen via je site.
    Binnekort een keer skypen he!(H)
    Vele groetjes van me paps en mams haha.
    Succes met alles!

    Hele dikke kus xx

  • 26 Januari 2008 - 21:06

    José:

    hoi Eva,
    wat een mooi verhaal over hoe het is gegaan en over de eerste indrukken.
    Heel veel plezier en de groeten aan Romy en Lidy............tot woensdag

  • 26 Januari 2008 - 22:11

    Vader:

    Eva,
    Ik wacht op je foto's, en heb je nog meer (ENGE)dieren gezien behalve apen??

  • 27 Januari 2008 - 10:39

    Petra Berkhout:

    Hoi Eva,

    ik ben blij dat je goed bent aan gekomen.
    Wil je graag nog een keer vliegen of vond je het niet zo leuk?
    Bij ons op school gaat het ook nog goed hoor!
    waarom ga je er nou zooooooooo lang heen?
    vergeet je niet veeeel foto's en filmpjes te maken en vergeet me niet te mailen!!!!!

    Gr. Petra!~

    p.s. kom snel terug!!!!!!!!!!1

  • 27 Januari 2008 - 15:10

    Gerard En Tineke:

    Eva, leuk om iets van je te horen. We checqen regelmatig de info op je site. Veel plezier en doe voorzichtig met die gambianen.

  • 27 Januari 2008 - 15:45

    Angelique.:

    Leuke foto's die je hebt neergezet en een leuk verhaal. Ik hoop dat je het de komende 3 maanden het daar in Gambia heel erg leuk krijgt! Maak veel foto's
    en kom snel weer terug.

    groetjes Angelique!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

  • 27 Januari 2008 - 21:05

    Nico En Corry:

    Hoi Eva,
    Gelukkig veilig geland.Voor de eerste keer de lucht in lijkt me heel spannend.
    Nu gaat het echt beginnen. Veel plezier

  • 27 Januari 2008 - 23:55

    Annie:

    Hey lieverd,

    wat gaaf om te horen dat jij op reis bent!!! dacht eerlijk gezegd dat je pas in feb vertrok? maar goed je bent er al!!! echt top!! geniet ervan!!

    hele dikke zoen van annie

  • 28 Januari 2008 - 21:51

    Frank En Laura:

    hej vakantie ganger! sorry dat ik niks van mij heb laten horen maar ik wist niet of je mobiel het nog deed en donderdag was ik het vergeten, mmmmaaaarr ik maak het goed want ik wil egt proberen langs te komen heb vandaag even gemaild naar die mensen maar die wisten nog niet waar we zitten maar zodra ik t weet hoor je t hoor! we missen je wel hoor ev! maar we mailen en bellen! nou veel plezier nog en tot snel 2 weekies nog maar haha xxx lau en frank gr aan de meiden.

  • 28 Januari 2008 - 22:00

    Wim En Gerrie:

    Hoi Eva,

    Heb je nu met de apen ontbeten, of heb je aap gegeten.
    Blij dat je goed bent aangekomen. Vandaag je eerste werkdag, we hopen dat het leuk was.

    gr. de Goedhartjes

  • 29 Januari 2008 - 16:35

    Petra:

    hoi Eva,

    vindt je het nog steeds leuk in Gambia?
    je stond ook in de krant bij ons en jij zeg ook een heleboel daar!
    die andere meiden staan er ook in hoor!
    het gaat heel goed hier bij ons bij jullie ook?
    ik verwacht nog steeds een mailtje!:P
    wanneer krijg ik hem?

    liefs Petra

    p.s. ik vindt het echt jammer dat je niet bij mij verjaardag ben! :(

  • 29 Januari 2008 - 18:12

    Bart En Corina:

    Wat leuk om je eerste verhaal te lezen! Geniet ervan en veel succes.

    Groetjes, Bart en Corina

  • 30 Januari 2008 - 16:56

    Mascha:

    Hey Beer,

    Gelukkig ben je er! Beviel het vliegen? Duurt lang hè haha!
    'T ziet er gezellig uit daar:D op de foto's! Ben benieuwd naar de rest!! Succes en geniet ervan!

    Groetjes Mas

  • 01 Februari 2008 - 21:00

    Jan En Fieneke:

    Hallo Eva,
    Leuk om je ervaringen te lezen! Wij vonden het ook een cultuurshock de eerste keer dat we in Gambia kwamen. Je gaat vast nog heel veel avonturen beleven. Doe Nel de groeten van ons en veel plezier verder. We houden je website in de gaten.
    Groetjes, ook aan de andere meiden.
    Jan en Fieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 41866

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: