Halverwege... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Halverwege... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Halverwege...

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

23 Februari 2011 | Gambia, Kololi

Hee!!

Toen ik net naar het internetcafe liep realiseerde ik me dat we alweer op de helft zitten van ons verblijf hier. De tijd gaat hier zo ontzettend snel! En ik denk dat de tijd nu nog sneller zal gaan. Vrijdag komt ook alweer ons eerste bezoek, namelijk mijn ouders!! Heb er wel zin in hoor!

Afgelopen week hebben we weer een lekker relaxed weekje gehad. Op school hebben we weer bezoek gehad van een aantal Nederlanders. Het leukste daarvan is dat ze op school altijd hele leuke spulletjes krijgen waar wij dan weer mee aan de slag kunnen. Zo zijn we verder gegaan met het kleien en zijn we begonnen met vingerverven. Is echt superleuk om te doen! De kinderen vinden het wel een beetje vies om met hun vingers in de verf te gaan, maar als ze eenmaal doorhebben hoe het werkt vinden ze het geweldig. Vooral het verven van Joyce en Eva valt erg in de smaak!! Nouja, dat hoort er natuurlijk bij!
We worden trouwens geen toubab (blanke) meer genoemd op school. Alleen het stukje onder mijn ringen is nog toubab volgens de kinderen. Dat is wel weer een goed teken!!
Voor degene die het graag wil weten: mijn ijsverkoop loopt nog steeds gesmeerd haha.. Vaak is het ijs aan het eind van de pauze uitverkocht en is Naffie weer gelukkig! Het enige wat ik ervan overhoud zijn onwijs oranje handen die je niet meer schoon krijgt, maar zoals Naffie dat zei: Dat geeft toch niet? Jullie Nederlanders houden toch zo van oranje?
Ook hebben we de kinderen een leuk spel geleerd. Je bindt een opgeblazen ballon met een touwtje aan de benen van de kinderen. Vervolgens moeten de kinderen elkaars ballon kapot proberen te trappen! Was echt een spektakel op school!! Gaan we zeker nog een keer doen!

Ook buiten school spelen we voor leerkracht. Een aantal jongens bij het hotel wil graag Nederlands leren. Dat vind ik natuurlijk prima, als ze mij dan een paar woordjes Mandinka leren! We hebben elkaar nu leren tellen tot 10. Het uitspreken van de Nederlandse taal is wel lastig voor ze, want ze zeggen hier een, tree, duif! Haha..

Verder hebben we zaterdag fietsen gehuurd. We vonden dat we een beetje te lui werden en dat we in actie moesten komen. Dus gingen we op twee antieke mountainbikes op weg. We wilden naar Cape Point fietsen, wat volgens de mensen hier ongeveer 20 minuten was. Maaaaar natuurlijk kon het niet goed gaan en namen we de verkeerde afslag. Hierdoor hebben we er ruim een uur over gedaan. Maar goed, we hebben ons best gedaan en het was echt leuk! Ja, je leest het goed, Eva vond fietsen leuk! Haha..

Even als laatste.. Gisteren was mijn geliefde vriend de hagedis terug. Ik wilde met mijn goede gedrag mijn was gaan doen. Rolt hij zo uit mijn kleren vandaan!! Ik natuurlijk gillen en het beest weer weg. Vervolgens til ik een laken op van de grond en ja hoor, daar zat onze vriend weer! Hij leeft dus nog steeds, maar ik denk dat hij na gisteren wel doof geworden is!!
Ik hoop echt dat we heb binnenkort vangen want ik durf bijna geen schone kleren meer te pakken!

Nou, dit was het weer voor deze keer! Ik ga weer proberen de fotos erop te zetten. Ik heb de computer hier al meerdere keren uitgescholden in het Gambiaans (Bombaklat!) dus hoop dat het nu echt lukt!!

Pap en Mam, tot overmorgen!!

Liefss!!

  • 23 Februari 2011 - 21:03

    Nel Bus:

    Hey die juffies, wat zijn jullie toch bezig he op school. Ik vind het HARTSTIKKE LEUK wat jullie allemaal doen met de kinderen. Enne leuk he al die Nederlandse visite. Het is hier hartstikke koud hoor dus geniet maar lekker daar.
    Doe de groeten aan Basidy en Naffie en aan iedereen die ik ken.

  • 23 Februari 2011 - 22:04

    Vader:

    Wij schrikken er een beetje van dat jij opeens fietsen leuk vind.
    Morgen de koffer pakken, heb er zin in, hier sneeuwt het nu, lekker naar 35 graden. Nou regel alvast maar bier, cola, en een lekkere pizza voor ons voor vrijdagavond.

    Laterrr

  • 24 Februari 2011 - 08:16

    Marieke:

    Veel plezier met je ouders!

  • 24 Februari 2011 - 10:36

    Laura:

    Heey EEf!! We missen je wel hoor hier dus gelukkig ben je nu op de helft!!!!! Heel veel plezier met je ouders zal wel weer ff raar zijn om die te zien hahha!! Nou dikkee xxx veel liefs uit de weere city

  • 24 Februari 2011 - 13:08

    Tineke:

    Hoi Eva geen foto te zien hoor .
    Volgens mij staat daar geen wkoude wind zoals hier om te fietsen .
    Leuk dat je ouders komen wat gaat het snel .
    Je kan met de kids ook spijker poepen , is ook heel leuk .
    Veel plezier nog groetjes

  • 24 Februari 2011 - 18:19

    Alina :

    Hey eva, heerlijk dat jullie al zo bruin
    zijn dat de kinderen ook jullie niet
    meer zien als blanke, 2 weken dan
    zijn wij alweer bij jullie.
    we hebben er zin in.
    groetjes alina

  • 26 Februari 2011 - 10:03

    Rene En Karin:

    was leuk op jullie daar te zien en de spullen voor de kinderen te geven. Helaas zijn wij weer terug in het koude nederland, heeeel erg wennen aan de temp. Groeten Rene en Karin. foto's staan op FB

  • 01 Maart 2011 - 11:44

    Karin:

    Heej eef!!

    Zo te lezen vervelen jullie je nog niet daar! :)
    Wat gaat de tijd snel he! Toen je wegging leek het wel alsof het nog een tijd zou duren voor je ouders er zouden zijn, en nu zijn ze er alweer!
    Geniet er lekker van!
    Enne, ik hoop ook voor jullie dat jullie vriend de hagedis snel gevangen wordt! Het lijkt mij ook helemaal niks..

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 41862

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: