Eva en de 40 rovers... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Eva en de 40 rovers... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Eva en de 40 rovers...

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 Maart 2011 | Gambia, Kololi

Lieve allemaal,

Wat gaat de tijd snel zeg! Over 2 weken precies zit ik nu in het vliegtuig naar huis. Kan het me echt nog niet voorstellen. Ik kijk nu al onwijs tegen het afscheid hier op! We hebben zo'n band opgebouwd met de leerkrachten en de kinderen, ik weet echt niet hoe ik doei moet gaan zeggen. Nouja laat ik daar maar nog even niet aan denken, ik kan nog twee weken genieten!

De afgelopen week is er veel gebeurd. Alles begon natuurlijk met de aankomst van ons nieuwe bezoek: Cees en Alina. Zij zijn donderdag gelijk mee naar school gegaan en kregen natuurlijk al heel wat indrukken voor hun kiezen. We hebben die dag met de kinderen figuren gemaakt van ballonnen. Nouja, wij hebben de figuren gemaakt en die aan de kids gegeven. Kan nu zo cliniclown worden denk ik met mn ballonkunsten!
Vrijdag heb ik het andere bezoek opgehaald: Linda! Die avond ging Joyce met haar ouders eten en ging ik met Samba Linda ophalen. Het vliegtuig landde mooi op tijd en haar koffer was er ook zo. Het was ontzettend vreemd, maar ook ontzettend leuk om Lin hier te zien! Echt heel gaaf dat ze hierheen is gekomen.
In het weekend hebben we lekker met z'n vijven gerelaxed. Dat mag he, in het weekend! Haha..

Maandag was het tijd voor onze nieuwe excursie. We deden de 4 in 1 tour met Arch tours. Om 8 uur in de morgen werden we opgehaald en reden met het jeepie naar de markt in Serekunda. Daar hebben we even een rondje gelopen en veel gezien. Ze verkopen daar echt alles!! Na de markt reden we verder naar Kachikally, de krokodillenvijver in Bakau. Voordat we naar de vijver gingen moetsten we door een soort museum. Natuurlijk vonden Joyce, Lin en ik dat niet zo boeiend dus liepen we daar maar een beetje te geiten. Eigenlijk zijn we gewoon een stelletje cultuurbarbaren! Haha..
Nadat de krokodillen geaaid waren reden we verder naar Lamin Lodge waar we thee met oliebollen kregen. Daar werden ook de oester geoogst en schoongemaakt. Best leuk om te zien!
We vervolgden onze tocht naar Abuko, waar een geiten/koeienmarkt was. Na een kwartier in de geitenkeutels gebanjerd te hebben gingen we weer verder.
We reden naar een klein dorp waar we allemaal gebruiken van hier lieten zien. Ook dit keer waren we niet in luisteren dus zijn wij bij de kinderen gaan zitten. Op een gegeven moment kwam er een vrouw met een baby (3 weken) aan die ik gelijk in mijn armen gedrukt kreeg. Wat een superschattig kindje zeg!!! Echt heel mooi! Na het pounden (malen van rijst) en het bekijken van een huis reden we weer verder
Dit keer naar Paradise beach, waar we een lunch kregen en een uurtje konden relaxen. Dat was wel nodig na al die zware inspanningen;)
Na dat uurtje waren we er weer helemaal klaar voor en stapten we weer in onze jeep. We reden door naar Tanji, de vismarkt. Alle bootjes kwamen net van zee af met manden vol vis. Het stonk er verschrikkelijk, maar wel echt leuk om te zien. Maar na het zien van al die vis, wil ik het echt noooooooooooooooooooooooooooit meer eten! Haha..
Na de vismarkt zat de excursie erop en werden we weer naar huis gebracht. Het was een volle dag, maar wel onwijs leuk!

Gisteren hadden we Hoogwouds bezoek op school en ook Linda was mee. Suzanne en Corwin hadden elastieken mee voor de kinderen dus gingen we kijken of ze wisten hoe dat moest. Ik stond samen met Alina in het elastiek en die kinderen sprongen alle kanten op. Ookal wisten ze niet precies wat de bedoeling was, toch bedachten ze er zelf wel wat op. Dat is zo leuk om te zien!!

Vandaag hebben we helaas weer afscheid genomen van Cees en Alina. Het was echt onwijs gezellig en de week ging ook echt snel! Maarja, aan alles komt een eind he!!..
Omdat Linda vandaag op excursie was naar Noord Senegal gingen Joyce en ik een massage doen. Nou, toen die massage aan de gang was, was het wel lekker (beetje hard, maar goed), maar nu voelt mn lichaam echt verrot!! Denk dat ik daar weer een massage voor nodig heb haha..

Nou, als laatste nog even een verklaring voor mn titel van vandaag. Of toch maar niet.. Het spreekt wel voor zich, toch?

Liefs,
Eva

  • 16 Maart 2011 - 21:09

    Joyce:

    Leg eens uit. Eva en de 40 rovers? Ik denk dat de lijst nog steeds groeiende is.

  • 16 Maart 2011 - 21:26

    Vader En Moeder:

    Wij snappen de titel ook niet helemaal.

  • 17 Maart 2011 - 15:04

    Alina:

    Het was een onwijze week met jullie, gezellig en veel gelachen.
    Jullie zijn echt schatten voor ons die week en natuurlijk ben jij een schat,
    anders waren er niet zoveel rovers op de z lijst ha ha.
    Ik heb echt genoten hoe jullie met die
    gambaneze om gaan.
    Als je daar over straat loop roep een ieder hey eva en joyce.
    en iedereen ken jullie ook.
    Top en geniet nog ff van deze twee weken.
    Dikke kus

  • 17 Maart 2011 - 19:02

    Corry:

    Wat gaat de tijd snel als je het leuk hebt. Geniet nog maar lekker van het warme Gambia. Ik zit met een vest aan bij de kachel!

  • 17 Maart 2011 - 19:37

    Monique En Erik:

    Altijd leuk om jouw verhalen te lezen.
    Nog even en dan is het al weer voor voor je, jammer he?
    Uh Eva, denk je nog even aan mijn foto?
    Veel plezier nog de laatste weken!

  • 23 Maart 2011 - 19:27

    Pap En Man:

    Hee Eef,
    voor ons nu aftellen want ik (mama)kijk er wel weer naar uit dat je thuis komt. Egoistisch he ??? Geniet nog maar lekker van de laatste week. Zie je volgende week woensdag. Hoe was jullie laatste trip naar Senegal ? Private trip voor jullie drie. Wie heeft het. Nogmaals tot gauw en geniet nog even.
    groetjes
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 41857

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: