Je het apenlazarus schrikken! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Je het apenlazarus schrikken! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Je het apenlazarus schrikken!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 Februari 2011 | Gambia, Kololi

Hee allemaal!

Het is alweer een week geleden dat ik een verhaaltje geplaatst heb, dus het werd wel weer hoog tijd! Deze week best veel meegemaakt!!

In mijn vorige verhaal vertelde ik over ons nieuwe huisdier, de hagedis. Woensdagochtend was ik lekker rustig mn was aan het doen toen Joyce opeens heel hard begon te gillen! De hagedis was terug! Hij had zich verstopt in onze kleren! Heel fijn! Weer een aantal schoonmakers en bewakers in onze kamer om het beest te zoeken. Ons hele appartement werd overhoop gehaald, kleren lagen overal! Maar die hagedis was natuurlijk nergens te vinden. We hebben al onze kleren naar buiten gegooid en alles doorzocht. Ik vraag me nu nog steeds af waar hij zit... Na het hagedissenavontuur hebben we weer heel wat mensen uitgezwaaid. Zo ook onze moeders (Pietula en Margo). Toch wel lekker hoor om een paar moeders bij de hand te hebben haha..

Op school is het nog steeds genieten. De kinderen zijn superlief en we worden elke dag weer hartelijk ontvangen. Vanaf afgelopen donderdag zijn aan het kleien met Jabou's klas. Het is echt onwijs leuk om de reactie van die kinderen te zien als ze een stuk klei in hun handen krijgen. Ze weten echt niet wat ze ermee moeten. Behalve Amie (dochter van Naffie), zij wist wel raad met de klei (zie fotos als het lukt). Op school hebben we trouwens ook af en toe last van een hagedis! Maar gelukkig is Naffie er dan om hem zonder pardon dood te rammen met een slipper! Haha.. Paniek, paniek!

We hebben de afgelopen week veel bezoekers gehad op school! Vrijdags hebben we Aart en Jenny opgehaald om naar school te gaan. Ik vond het zo super om te zien hoe ze genoten op school! Ze komen daar zeker terug!
Verder zijn Monique en Erik Schouten wezen kijken samen met Clara en Adriaan, onze buren in het hotel. Iedereen die naar school komt neemt spullen mee. Echt zo super. Het wordt allemaal meteen gebruikt! Vandaag hebben we de vingerverf van Adriaan en Clara al getest en zijn de kleurplaten ook al in gebruik. Echt top!

Zaterdag zijn we op pad geweest met Aart en Jenny. Zij spreken namelijk bijna geen engels en daarom was het voor hen lastig om dingen te ondernemen. Natuurlijk willen wij dan wel met ze mee! We zijn naar het apenpark gegaan. Van tevoren hadden we op het strand al nootjes gekocht. Gelukkig waren er genoeg apen te zien in het park, er was geen tekort. Toen onze tocht bijna af was moesten onze nootjes wel even opgemaakt worden. Dus Joyce is lekker aapjes aan het voeren.. En ik was een foto van haar aan het maken. Opeens sprong er uit de boom een aap, bovenop Joyce! Die schrok zich dus letterlijk het apenlazarus! Echt niet normaal! Natuurlijk die aap gelijk van haar afgeschud! Gelukkig heeft ze er maar 1 schrammetje aan over gehouden!!
Na het apenpark werden we getrakteerd op een lunch bij Paradiso. Daar hebben we lekker pizza gegeten. Na de lunch vertrokken we met de taxi naara Brufut waar Aart en Jenny een ziekenhuis wilden bezoeken. Ze hadden namelijk heel veel spullen mee! De spullen hebben we afgegeven en we hebben een rondleiding gekregen door het ziekenhuis. Lijkt me verschrikkelijk om hier in het ziekenhuis te liggen!

Zondag zijn we met Samba naar Paradise beach geweest. Nou, ik vond er weinig paradijs aan, maar goed, dan zijn we daar ook maar weer geweest haha.. Op de terugweg nog even naar Tanji geweest, een dorp waar alle vissers zich verzamelen. Wat een geur daar zeg! Het is jammer dat je geen geurfotos kan maken haha! Wel leuk om te zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat! Echt veel vis zeg!!
Ook ben ik zondag bij de politie beland! We werden na het eten een beetje achtervolgd door een dronken Gambiaan. Hij was echt heel irritant. Die avond gingen we naar een feest en hij was daar ook, nog steeds zo dronken! Hij begon tegen me te schreeuwen en raar te doen! Echt niet normaal. Iemand had toen de politie gebeld en die gast werd opgepakt. Ik moest wel vertellen wat er allemaal aan de hand was, dus zat ik daar hoor.. Gezellig bij de politie! Die jongen heeft lekker zijn roes uitslapen in de gevangenis.. Eigen schuld!

Nou mensen, dit was het weer voor vandaag! Ik hoop dat het lukt om te fotos erop te zetten!!

Ohja, nog 1 ding. Voor de mensen die van de Donald Duck houden. Iemand was naar muziek aan het luisteren van Bonny Speer.. Die kende ik natuurijk niet.. Wat bleek nou, het was Britney Spears, haha!

Tot snel weer!!

Liefs!

• 15 Februari 2011 - 22:19

Vader:

Nou weer heel wat meegemaakt, ik hoop dat jullie wat rustiger zijn als wij komen. De foto's erop zetten is niet gelukt waarschijnlijk, wij zien niets. Nog ruim een week, we hebben er vreselijk veel zin in.
    Laterrrr

• 16 Februari 2011 - 11:03

Alina Spruit:

Hey eva wat een toestanden daar
    vooral die aap, ook die aap gelijk
    oppakken. op deze manier beleven jullie wel heel veel.
    En dat andere beest soep van maken.
    gr en over 3 weken zijn wij er.
    Wel jammer dat jullie zo snel wisselen van moeder ha ha

• 16 Februari 2011 - 12:13

Marloes:

Haha, onze brave Eva nog een keer bij de politie! Wie had dat gedacht! :P

Liefss

• 16 Februari 2011 - 14:55

Laura:

Heeey eeeff! het gaat goed zo te horen! Nog steeds niet aan het vervelen zo te lezen! Leuk dat die mensen van jullie hotel ook mee gaan kijken naar die school! Ja en wie had nou gedacht dat jij bij de politie zou belanden wij ondertussen denken dat jij z,n braverd bent!! maare ik heb nog helemaal geen verhalen gehoord over mooie mannen!!!! wanneer komen die verhalen haha nou tot snel en nog ff genieten he!! xxxlauw

• 16 Februari 2011 - 18:44

Corry:

Hoi Eva,

Nou ik zie wel fot'os hoor! Het zijn er 4. Alweer wat bruiner geworden.
    Hopen dat je vader in training is voor je volleybalteam.
    Op naar het volgende avontuur!

Groetjes uit opmeer

• 19 Februari 2011 - 15:14

Monique En Erik:

Hoi Eva

Wij zijn inmiddels weer in het kkkoude Nederland terug en we wilden je nog even bedanken voor je hulp bij het bezoeken van de school.
    We vonden het een geweldige ervaring en de (vele) foto's zijn erg leuk gevonden.
    We zijn heel benieuwd naar de foto die jullie van mij met de kindjes hebben gemaakt.
    Doe de groetjes aan Jocye en de juf.
    Veel plezier nog daar!

Groetjes,
    Erik en Monique

• 19 Februari 2011 - 16:44

Tineke:

Hoi Eva wat een feest met die apen en hagedis .
    Wat geniet je weer, geweldig hoor .
    De 4 foto"s heb ik ook gezien , leuk hoor zo met die kinderen .
    Eva heel veel plezier straks met je echte vader en moeder .
    Groetjes van ons (en onze nieuwe poes pluis ) uit het kouwe DE Weere

• 20 Februari 2011 - 20:44

Eva:

Bedankt voor jullie leuke berichtjes! Helaas lukt het me maar niet om de fotos erop te krijgen, maar ga mn best doen!!

• 21 Februari 2011 - 12:20

Denise:

En nu maar hopen dat hij niet meer achter je aankomt! Maar wel weer een ervaring rijker. Veel plezier nog!!!
    Liefs

• 13 April 2012 - 11:46

Aart En Jenny:

Wat een prachtig verslag .We zien uit naar het volgende .We hopen de volgende vakantie nog een week langer te blijven Nel heeft ons meegenomen naar verschillende projecten.Onze schuur staat weer vol met kleren enz. De groeten van ons uit Lelystad