'De tijd hier gaat als een poep en een scheet' - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu 'De tijd hier gaat als een poep en een scheet' - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

'De tijd hier gaat als een poep en een scheet'

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

23 Maart 2011 | Gambia, Kololi

Hee allemaal!!

Zoals Linda het zo mooi kan omschrijven gaat de tijd hier als een poep en een scheet, oftewel gewoon verschrikkelijk snel! Nog maar een week en dan zitten we weer in het Nederlandse zonnetje (als die er dan nog is).

De afgelopen week hebben we weer lekker veel gedaan. Zoals jullie in mijn vorige verslag hebben kunnen lezen was Linda deze week op bezoek. Natuurlijk zijn we gewoon lekker naar school geweest. Vrijdag zijn we uit school weer met Naffie naar huis gegaan. Daar hebben we samen weer domoda gekookt. T smaakte net zo goed als de vorige keer! Naffie vond het zelfs zo lekker dat ze botten van de kip ook maar op at, tja, smaken verschillen! Na de lunch zijn we naar de markt in Serekunda gegaan om nog wat mooie stofjes te scoren. We hebben super mooie stoffen gekocht, waar we nog een jurkje van laten maken. En ja mam, ik heb ook een tafelkleed voor je gekocht. De man van de winkel wilde ons trouwens een beetje afzetten. Maar wij hadden natuurlijk Naffie bij ons. Dus dat afzetten ging niet door! Naffie regelde t wel even!

Verder zijn we dinsdag op trip geweest naar Zuid Senegal. We werden al om 8 uur opgehaald bij ons hotel om vervolgens naar Senegal te rijden. We kwamen na een mooie tocht aan bij een hotel waar we konden zwemmen. Beetje jammer dat er geen water in het zwembad zat;)
We gingen met een bootje naar een eilandje waar een bepaalde stam woont die in voodoo geloofd. Overal op dat eiland zat je schedels van geiten etc om de mensen te beschermen. Daar hoorde ook een heilige baobabboom bij waar ze messen in staken en offers brachten. Als je per ongeluk op zo'n bot van een offer of een schelp ging staan zou je ongeluk krijgen. Ik denk dat Joyce dat per ongeluk heeft gedaan, want toen we bij die boom wegliepen liep ze regelrecht tegen een houten paal van een dak aan. Een deuk in haar hoofd en nog een grotere deuk in haar ego! Ook Linda en ik lagen in een deuk!;)
Verder hadden ze daar op t eiland verschillende wiet-plantages waar we ook een kijkje gingen nemen. Echt heel raar idee dat je zo tussen de wietplanten staat! Het stond er echt vol mee! Natuurlijk hebben wij brave meisjes alles laten staan en zijn weer terug naar t vaste land gegaan. Daar hebben we geluncht en een rondje op t strand gelopen. Daar waren ze net een visnet uit het water aan het trekken. Best een indrukwekkend gezicht!
De terugweg hebben we de smokkelroute gereden. Dat is een 'weg' midden door de bossen enzo waar Gambianen en Senegalezen langs gaan als ze goederen naar elkaar willen vervoeren. Dan hoeven ze namelijk niet aan de douane enzo te betalen. De weg leek wel een groot videospel. We stonden in de jeep en moesten alle takken en bomen ontwijken.. Erg leuk!!
Verder hebben we nog even onze danskunsten laten zien in een dorp. Om 19 uur waren we weer gebroken bij ons hotel. Was echt een superdag!

Zoals ik al eerder schreef hebben we vandaag Linda naar het vliegveld gebracht. Wel raar om weer afscheid te nemen. Ze was ons laatste bezoek! Toen we weer terug wilden naar ons hotel kreeg ik van onze chauf zijn autosleutels in mijn handen gedrukt. Of ik terug wilde rijden. Natuurlijk wilde Eva dat wel.. Dus daar gingen we hoor, met een bloedgang over de Gambiaanse snelwegen! Haha..

Nou mensen, ik denk dat ik begin volgende week mijn laatste bericht ga schrijven.
Vind het wel nog een beetje onwerkelijk dat alles nu weer voor de laatste keer is.. Vanavond al onze laatste woensdagavond!! Gaat echt als een poep en een scheet Lin!

Liefs,
Eva

• 23 Maart 2011 - 21:52

Pietula:

Wie is Siaka nou want dat vind ik niet terug in je verslagen ?!?!?!?

Rijd Samba jullie nog steeds dagelijks rond?!?

• 23 Maart 2011 - 22:01

Vader En Moeder:

Ja, tis jammer, maar jullie kunnen bijna ook de koffers gaan pakken. Nog een week genieten dan is het gebeurd. Maak er nog wat moois van de laatste week. En let op dat jullie koffers niet te zwaar worden met al die stofjes en tafelkleden en zo.
    Laterrrrrrr

• 24 Maart 2011 - 13:52

Laura:

Heey Eef!

ja gaat snel idd maar dat vinden wij niet erg hoor!! Leuk dat je linda van alles kon laten zien die heeft ook wel genoten zo te horen, jullie hebben leuke dingen gedaan! Nou geniet nog heel ff en tot snel!!!

liefss lau

• 24 Maart 2011 - 20:01

Vader Joyce:

Ik hoop dat jullie nog een paar hele mooie dagen hebben daar en tot woensdag.

• 24 Maart 2011 - 20:21

Corry:

Zal vreemd zijn om niet meer van die leuke avonturen te kunnen meegenieten via de mail. Maak er nog maar een leuk weekje van.

• 25 Maart 2011 - 06:56

Roos:

Hey eef!
    goed teken dat je het zo erg naar je zin hebt dat je bijna niet meer terug naar huis toe wilt!
    ik ben weer helemaal up to date van je verblijf daar!
    Nou binnekort spreken we elkaar weer!
    xxxx

• 25 Maart 2011 - 12:48

Alina:

Hey eva
    Wat weer een belevenis, samba had net als een ieder weer veel vertrouwen in je, amstrong durfde dat
    toen niet aan.
    Hoe gaat het met de 40 rovers.
    Groetjes en Geniet nog ff lekker

• 26 Maart 2011 - 11:33

Tineke:

Wat weer een leuk verslag ik geniet iedere keer weer mee met jullie .
    Het zal straks weer wennen zijn in Nederland .
    Nog heel veel plezier

• 27 Maart 2011 - 15:29

Inge:

Heej Meis!!!

Super leuk om te lezen wat je allemaal doet!! Zo te horen ben je al aardig ingeburgerd!!
    Helaas is het al bijna voorbij!

Zie je snel weer
    Liefs x