Nog steeds aan het genieten... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Nog steeds aan het genieten... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Nog steeds aan het genieten...

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 Maart 2011 | Gambia, Kololi

Hee allemaal!!

Het heeft weer even geduurd, maar bij deze weer even een verhaaltje van mij!!
De afgelopen week is er weer veel gebeurd!

Zo zijn we vrijdag uit school met Naffie mee naar huis gegaan. Daar hebben we geleerd hoe we Domoda (rijst met een soort pittige pindasaus) moeten maken. Het bleek wel dat we (of Naffie) ontzettend goede koks waren, want de Domoda was heerlijk! Na het eten zijn we met Naffie en Jabou naar Serekunda gegaan waar we stof gingen kopen voor onze Afrikaanse jurk. Die moeten we namelijk hebben als we moeten marcheren in het stadion aanstaande dinsdag. We hadden gehoopt dat we een mooi gekleurd stofje zouden kopen, maar helaas, Naffie en Jabou hadden al bedacht dat het dit jaar een witte (doorschijnende) stof moest worden. Dus hebben we een hele witte stof gekocht. Het voordeel daarvan is natuurlijk wel dat we daarin lekker bruin lijken haha..
Die avond gingen we vroeg eten omdat mijn ouders aan zouden komen. Zat ik net aan mijn tomatensoepje, rijdt er een bus voorbij met mijn ouders erin! Ik natuurlijk als een gek rennen naar het hotel, maar ze waren jammer genoeg de bus al uit. Wel super om ze weer te zien!

Het afgelopen weekend hebben we lekker niks gedaan. We hebben 1 dag bij ons bij het zwembad gelegen en natuurlijk gewonnen met volleybal. en een dagje aan het zwembad gelegen bij het Senegambia Hotel. Daar lag Joyce alleen niet zo op haar gemak aangezien er apen liepen! Gelukkig dit keer geen aanval!

Maandag moesten we weer aan de bak. Mijn ouders gingen mee naar school en die werden door ons ook een beetje aan het werk gezet. De jongens uit de oudste klas gingen kleien met mijn vader en de meiden gingen armbandjes rijgen met ons. Was erg leuk om te doen!!
Dinsdag hadden we ook een bezoeker. Dit keer kwam Rob (uit ons hotel) mee met ons naar school. We hebben met klas 3 memory gespeeld, wat voor sommige kinderen nog erg lastig was. Je wint natuurlijk nooit als je iedere keer dezelfde kaartjes omdraaid! Die avond hebben we een laatste dinertje gehad met Edith en Rob bij de Mexicaan. Was weer errrrg gezellig!! We vonden het ook erg jammer dat we ze niet uit konden zwaaien woensdag!..

We gingen woensdag namelijk op trip naar Senegal. Daar hebben we een wildpark bezocht. We hebben giraffes, neushoorns en allerlei soorten antilopes gezien. Het leukste van de trip was een bezoek aan een dorpje in Senegal waar we met zn allen moesten dansen! Echt knap hoe die vrouwen dansen met een kind op hun rug! Nog knapper vond ik dat het kind tijdens het dansen gewoon door kon slapen! Haha..
De dag was echt super.. Alleen wel echt bloedheet, maarja, je kan niet alles hebben he!..
Toen we terugkwamen van de trip was ik zo smerig dat ik helemaal afgaf. Echt toe aan een douche dus!!

Nou dat was het denk ik wel weer voor vandaag! Morgen zetten we mn ouders weer op het vliegtuig en wachten we met smart op ons volgende bezoek: Joyce haar ouders!

Ohja, we hebben vandaag onze jurk opgehaald. Het is echt wel heel mooi geworden! Het is een spaghetti-top en een wikkelrok met paarse borduursels! Echt super!!

Liefs!!!

  • 04 Maart 2011 - 10:15

    Marloes:

    Heej Eef!

    Toch nog een keer gewonnen met volleybal! Kwam niet door het bijzijn van je vader denk ofwel?? :P Haha!
    Leuk gehad met je ouders dus! Dat is mooi! Nou geniet er lekker van, hier vriest het nog 's nachts! Mn snowboots komen goed van pas ( nog steeds) :P

    Liefssss

  • 04 Maart 2011 - 11:13

    Alina:

    hey eva
    jammer dat we niet een dag eerder in gambia zijn dan hadden we dat marcheren kunnen mee maken. groetjes tot woensdag

  • 05 Maart 2011 - 03:54

    Hans:

    Hallo, ik lees je reisverslag met veel plezier, zag toevallig dat jij met Bob van het zwembad op stap bent geweest. Ik ken hem al ongeveer 7 jaar, zou je hem als grap mijn groeten willen doen en hem willen vragen wat "dodeham" is?? Verder een verzoek: ik wil in april naar Djeliba gaan maar kan niet boeken in NL, kun je mij het emailadres van Djeliba mailen?(hansan5@yahoo.com)

  • 05 Maart 2011 - 09:48

    Vader En Moeder:

    Weer terug in Nederland (van 38 naar 0 graden), na een vlucht met veel vertraging. Was weer een hele belevenis in Gambia, we hebben er weer van genoten. En Marloes, ja ik deed mee met het gambiaanse team, en daardoor natuurlijk gewonnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 41850

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: