Running out of time... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Running out of time... - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Running out of time...

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

28 Maart 2011 | Gambia, Kololi

Hee allemaal!!

Hier is tie dan, mijn allerlaatste verslag vanuit het nog steeds geweldige Gambia!

Zoals jullie wel gemerkt hebben zijn wij echt onwijs aan het genieten. Ik zie dan ook echt heel erg op tegen het afscheid. Vooral het afscheid van morgen, dan zijn we voor het laatst op de Kaala Bantang Nursery school.
Damn, wat ga ik dat missen zeg!! In die tien weken hebben we zo'n band opgebouwd met de leerkrachten en de kinderen, ik weet niet of ik morgen wel overleef;)..

Gelukkig heb ik ook nog wat leuks te vertellen. Vrijdag hebben we, in onze nieuwe Gambiaanse jurken (nee, niet die witte, een nieuwe!) onze juffies Naffie en Jabou meegenomen naar ons hotel. Daar hebben we ze even een rondleiding gegeven in ons nederige stulpje waarna we over het strand naar Senegambia liepen. Toen we door het Senegambiahotel liepen hadden we meteen al een obstakel, er zaten namelijk een paar rode apen op de trap. Jabou was echt verschrikkelijk bang voor die apen en durfde er dan ook niet langs.. Gelukkig was er nog een andere route die we konden nemen, zodat ze wel meedurfde.
We gingen lunchen bij Paradiso (pizzaria, ons favoriete restaurant), waar we ze pizza lieten bestellen. Dit hadden ze namelijk nog nooit gegeten. Toen de pizza op tafel kwam zag ik Jabou al raar kijken.. Ze vroeg meteen:'Waar is de rijst?' We legden haar uit hoe een pizza werkte en ze begon te eten. Ik heb nog nooit van mn leven iemand zo raar zien kijken bij het eten van een pizza. Het was echt om te gillen!! Ze zeiden dat ze het wel lekker vonden, maar of ik dat geloof weet ik niet!
Eenmaal terug in het hotel was het wel tijd voor een verfrissende duik in het zwembad. Naffie kon helaas het zwembad niet in vanwege een plek op haar voet, maar Jabou daarentegen trok een bikini van mij aan en durfde het aan. Ze vond het denk ik wel eng, maar ook wel erg leuk. Ze heeft zelf meegedaan met de volleybal!
Aan het eind van de middag hebben we de dames weer naar huis gebracht. Tijdens zo'n middagje leer je ze eigenlijk echt kennen en zijn ze ook minder braaf dan ze zich op school voordoen. Dat is trouwens wel in positieve zin bedoeld!

Verder hebben we dit weekend de laatste souveniertjes enzo gekocht en alvast een beetje de koffers ingeruimd. Dat is wel prettig want nu kunnen we nog lekker even van onze laatste daagjes genieten!

Even voor degenen die nog foto's van mij krijgen via de mail: ze komen als ik weer thuis ben.. Hier in het internetcafe is het bijna onmogelijk om foto's op internet te krijgen, maar ik beloof, ze komen eraan!!

Nou, dit was het dan vanuit Gambia.. Ik zal in Nederland nog wel even melden hoe morgen is verlopen. Ben zelf ook wel heel benieuwd! Heb alvast 4 pakken zakdoeken in mn tas gedaan voor morgen!

Liefs,
Eva

  • 28 Maart 2011 - 21:21

    Pietula En Margo:

    Denken aan jullie. Wij hadden al last na 3 weken................. laat staan jullie na 10 !!!! SUCCES !!! Kom veilig naar huis !

  • 29 Maart 2011 - 06:20

    Denise:

    Eef succes met het nemen van afscheid. Wij heten je in Nederland weer van harte welkom.

    Goede en veilige reis terug!

  • 29 Maart 2011 - 07:16

    Vader En Moeder:

    Zal niet meevallen het afscheid, wij hopen dat jullie aan 4 pakken zakdoeken genoeg hebben. Jullie zullen er misschien anders over denken, maarrrrr, wij hebben er weer zin in dat jullie thuiskomen.

  • 29 Maart 2011 - 11:08

    Nel Bus:

    HHHHHHeeeeeeeeellllllllll
    VVVVVVVEEEEEEEEEELLLLLLLL
    STERKTE, ik weet hoe het voelt meiden. WAT IS HET ONWIJS VLUG GEGAAN HE. Tot thuis en komen jullie nog even als Boto er nog is.
    Hij gaat 8 April weer terug.
    Groetjes van Nel Bus.

  • 29 Maart 2011 - 12:25

    Corry:

    Weet je......... ga gewoon maar weer een keer terug naar deze heerlijke plek waar jullie zoveel plezier hebben. Wij genieten mee en dat zullen we missen. Sterkte met het afscheid en tot ziens in Opmeer!

  • 29 Maart 2011 - 17:26

    Linda:

    Sterkte meiden!!
    Denk aan jullie.
    Liefs Lin

  • 29 Maart 2011 - 18:10

    Karin:

    Hoop dat jullie het afscheid overleeft hebben..! Ik kan me goed voorstellen dat dat het minst leuke gedeelte van deze reis is..
    Maar, dan duurt het wel weer minder lang voor wij jullie weer zien..! ;)
    Geniet nog van jullie laatste avond en dag morgen!
    Tot snel..

    Liefs!

  • 01 April 2011 - 18:18

    Room:

    Volgend jaar weer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 41856

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: