Joyce is lelijk!!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Joyce is lelijk!!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Joyce is lelijk!!!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

08 Februari 2011 | Gambia, Kololi

Lieve allemaal!!

Het werd vandaag wel weer tijd voor een nieuw berichtje dacht ik zo!
We zijn alweer helemaal ingeburgerd hier!
Afgelopen week was weer een heerlijk weekje. Op school zijn we bijna niet meer weg te denken als klimrek en na schooltijd doen we iedere dag mee aan een wedstrijdje volleybal in het zwembad. Alleen een beetje jammer dat ik altijd in het verliezende team zit (vraag me af of ik gewoon pech heb of dat het aan mij ligt dat we steeds verliezen....)

Woensdag is bij ons trouwens omgedoopt tot uitzwaai en welkom-dag. Om een uur of half 12 zwaaien we de mensen die gaan uit en om een uur of half 3 komen de nieuwe mensen aan en wij zitten natuurlijk eerste rang! Haha..
Heb nu alweer zin in morgen!!

In ons hotel zitten trouwens wel allemaal leuke mensen. Iedereen weet wat we aan het doen zijn en zijn echt geinteresseerd. Zo krijgen we regelmatig schoolspullen om mee te nemen en komen er ook mensen kijken bij ons op school. Zo werden we gisteren verrast door Pietula en Margot die ook al lang bij ons in het hotel zitten. Toen ik in de pauze mn ijsjes zat te verkopen hoorde ik opeens: heee meiden!! Waren ze zomaar even langsgekomen!! Echt leuk! Het is echt super om mensen te laten zien waar je mee bezig bent, want de meesten hebben geen idee wat ze ervan moeten verwachten. Ik verwacht de komende weken nog veel meer bezoekers op school dus dat is echt top!!

Verder zijn we vrijdag maar weer uitgeweest.We gingen samen met Pietula, Margot, Samba (hun chauf) en Bob (van het zwembad) naar Duplex, een nieuwe club vlakbij ons hotel.
Het was er echt onwijs rustig!! Wel een mooie club trouwens!! We vonden het te rustig bij Duplex en dus zijn we maar naar een andere kroeg gegaan. Was een gezellig avondje!

Alle Gambianen hier willen les van ons. Als we over straat lopen horen we alleen maar: heee teachers!
Natuurlijk geven we niet iedereen Nederlandse les, maar soms willen we ons nog wel eens van onze aardige kant laten zien. Zo had ik iemand geleerd dat beautiful lelijk is in het Nederlands. Dus hij riep vervolgens de hele tijd: Joyce, jij bent lelijk! Joyce is lelijk! Heb later toch maar verteld dat het niet helemaal klopte!

Voor ik het vergeet.. We hadden nog een bijzondere gast in het hotel. De dochter van de president was er (incl. 2 bewakers). Haar vriendinnetje vierde haar verjaardag in het hotel en zij was er ook. Toch best grappig.
Wat minder grappig was, was dat ik gisteren een hagedis in onze kamer zag lopen! Heel fijn! Er waren meteen 4 mensen van het hotel die onze hele kamer overhoop hadden gehaald om het beest te vinden.. Nergens te vinden natuurlijk!! Haha.. Telkens als ik nu iets hoor moet ik toch even kijken of het die hagedis niet is!! Haha...

Nou, dit was het weer voor vandaag!!

Liefs,

Eva

  • 08 Februari 2011 - 20:45

    Petra Berkhout:

    Hee Eva!

    Zo te horen is het weer erg leuk
    in Gambia!
    Leuke verhalen en die foto's
    met die kindjes.... zó schattig!
    Nou, ik volg je hoor.
    Nog heel veel plezier in Gambia!

    Groetjes uit De Weere!

  • 08 Februari 2011 - 22:20

    Vader:

    hee,

    Nog twee en een halve week, dan doen wij mee in jullie team met volleybal, dan winnen jullie eindelijk ook een keer.

  • 09 Februari 2011 - 08:53

    Nick N:

    Heey Eva!

    Wat een mooie verhalen weer en fantastische foto's!

    Ik volg je ;)

    Succes en vooral heel veel plezier!

    x

  • 09 Februari 2011 - 11:48

    Marloes:

    Mmm... een gezellige kamergenoot erbij dus Eef! Heerlijk!
    En wat dat volleybal betreft, zal vast niet aan jullie liggen! Haha! Maaree.. of jullie wel winnen als je vader mee doet, dat betwijfel ik! :P (Grapje Sjaak! )

    Nu alweer 3 weken joh!
    Nog 7 te gaan! :P

    Liefsss

  • 09 Februari 2011 - 12:20

    Rene Lodder:

    Nog 2 dagen en dan vliegen wij ook die kant op. Zit weer genoeg in de koffer voor scholen en ziekenhuis.

    we komen wel langs
    Groet Karin en Rene

  • 09 Februari 2011 - 18:20

    Romy:

    Hey Eef, wat heerlijk weer om te lezen. Kadihja is wel gek op jou/jullie zeg ze duikt overal op de foto's weer op! (zag haar ook al op de site van joyce) Duplex ben ik trouwens nooit geweest was volgens mij nog niet helemaal klaar toen wij er vorig jaar zaten. zat volgens mij wel vlak in de buurt. Wat HEERLIJK dat er een mexicaan is.. smullen zeg! Paradiso niet meer favoriet ? Weet niet of ik nog wat met je pa en ma mee geef maar ik zal er proberen aan te denken. Nou veel plezier weer,

    Liefs
    (en heel jaloers)

  • 10 Februari 2011 - 14:00

    Tineke:

    Hoi Eva
    Je bent nu een groote meid dus een hagedis moet je niet zo veel doen .
    We hopen dat je straks een leuke tijd zal hebben met je vader en moeder
    Ik ga nog snert koken voor ze .
    Ook de groeten van ome Gerard

  • 13 Februari 2011 - 12:26

    Kees En Marjon:

    We hebben daarnet je vader en moeder gesproken. Ik had al eens op je site gekeken, maar dacht dat er alleen oude verslagen op stonden. Niet goed gekeken dus. Maar we zijn nu weer op de hoogte. We wensen je nog veel mooie ervaringen toe en volgen je verslagen met belangstelling. Veel liefs van Kees en Marjon.

  • 13 Februari 2011 - 15:38

    Pietula En Margo:

    Hey meis, we zijn weer veilig thuis en denken geregeld aan jullie. "Nu liggen ze aan het zwembad" "Nu gaan ze volleyballen"etc...... Het leven hier is echt raar en zoooooo luxe !!!! Missen Samba en Bubaka het meest en ik mijn kleine bupa het allermeest. Die foto van dat mannetje is zo mooi en zo super lief !! Kijk maar op mijn hyves!!

    Mar haar operatie is niet doorgegaan omdat ze een malaria behandeling heeft ondergaan. De dokter durfde het niet aan dus ze baalt behoorlijk !!!

    We blijven jullie volgen en leven zo nog een paar weken mee in Gambia !!! groetjes aan Bob en Os !!

    Kus van ons

  • 13 Februari 2011 - 15:55

    Karin Kuijpers:

    Hoi Eva,
    Net het reisverslag van Sandra Kuijpers gelezen.Ze eet alleen brood met pindakaas en rijst.Ze zit nog in een cultuurshok Hoe zit dat bij jou?Anders kan je altijd nog een hagedis op de bbq leggen toch!
    Gr uit de weere

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 41861

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: