Nice to be nice! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Nice to be nice! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Nice to be nice!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

31 Januari 2011 | Gambia, Kololi

Joehoeeee!!!

Hier weer even een berichtje uit het mooie, lekker warme Gambia!
Ik zal jullie weer even op de hoogte brengen van wat ik deze week allemaal uitgevreten heb haha..

Ik was de vorige keer gebleven bij woensdag volgens mij..
Joyce en ik hebben nog een poging gedaan om met de kinderen te vouwen, maar ik heb het nu opgegeven. De oudste kinderen hebben t allemaal gedaan, maar het ging echt met moeite. We gaan met de andere kinderen wat eenvoudigere dingen doen denk ik!
Ik had in Nederland scoubidoutouwtjes gekregen en die wilden we even gebruiken. We hebben Naffie en Jabou leren knopen. Naffie was erg blij met dit huiswerk haha..
De schoonmaakster zag dat Naffie en Jabou dit aan het doen waren en wilde ook meteen. Dus hebben we het haar ook maar even geleerd!

Die avond hebben we trouwens echt Nederlands gegeten. Joyce had een kroket en ik een frikadel! Slecht he? We konden het niet laten haha..

Vrijdag was het weer sportdag op school. Dat betekende voor ons mooi relaxen op het veld!.. We hebben nog wel wat spelletjes gedaan met de kinderen en we hadden wat buitenspeelgoed meegenomen waar ze mee konden spelen.
In de pauze kreeg ik van Naffie een klusje. Ik moest ijs verkopen. Naffie maakt iedere dag ongeveer 100 plastic zakjes met ijs (sinasappel en baobabsmaak) en die verkoopt ze dan aan de kinderen op school voor 1 dalasi. Nu mag ik dat voortaan dus doen! Mooi klussie voor mij dacht ik zo! Lijkt t weer net of ik bij Deen werk achter de kassa, maar dan ff anders!
Die avond zijn we uit geweest!! We gingen naar een club, Aquarius genaamd. Eerst was het echt geen *** aan, maar toen de echte dj begon te draaien werd t druk en gezellig! Hebben een leuk avondje gehad!

Zaterdag was het hier cleaningday, alleen was ik dat ff vergeten. Wilden we net leuke sieraden en tassen gaan shoppen, waren alle winkels dicht! Beetje jammer, maar had t natuurlijk kunnen weten!Op deze dag gaan alle Gambianen hun huis en t land schoonmaken en is dus alles gesloten.
Wel zijn we toen nog ff door het Senegambiahotel gelopen waar mijn ouders en die van Joyce zullen verblijven. Daar liet ik me van mn slechte kant zien, want ik heb daar een boek gestolen haha.. Nee hoor geintje.. Die boeken worden door toeristen achter gelaten voor de volgende.. Voor ons mooi makkelijk!

Verder hebben we niet heel veel gedaan. Gewoon een lekker rustig weekend gehad!

Nou, ik denk dat dit het wel weer was voor vandaag! Iedereen weer bedankt voor de leuke berichtjes en ik zal snel weer wat achter laten!

Liefs,
Eva

  • 31 Januari 2011 - 21:12

    Vader:

    Hebben jullie ons bed al opgemaakt in het hotel, en bier en cola in de koelkast gezet?
    En boeken stelen, zo hebben wij je niet opgevoed!!!
    Zullen wij nog meer van die touwtjes meenemen als we die kant opkomen.

  • 31 Januari 2011 - 21:17

    Nel Bus:

    Hey meiden, het gaat wel lekker he.
    Zijn de deuren mooi geworden in de school?
    Hebben jullie nog ratten gehoord of gezien in Sara Kunda?
    Boto heeft een ticket gekocht voor Holland op 11 Maart.
    Hebben jullie die zak rijst al gegeven?
    Wat een vragen niet, je kan wel merken dat ze naar jullie toe wil komen he....................
    Groetjes en tot horens

  • 01 Februari 2011 - 18:36

    Corry:

    Wat een leuke foto's. Je begint al een beetje te verkleuren maar je moet toch nog aardig je best doen om zo donker te worden als die schattige kindertjes.

  • 02 Februari 2011 - 06:17

    Marijke:

    Heee Eef!

    Boeken stelen.. tststs, dat hebben we je niet geleerd he!
    Het uitgaan was leuk dus? Was het een grote discotheek? Veel aandacht van de donkere mannen? ;)

    Nou.. moet zo naar mn werk!
    Liefs vanuit Kaapstad

  • 02 Februari 2011 - 18:45

    Alina Spruit:

    Hey eva dat boek was natuurlijk voor je vader en moeder en ons bedoeld, en neem jij hem mee foei foei.
    Groetjes cees en alina

  • 04 Februari 2011 - 11:15

    Ans Rijkers:

    hoi eva,
    je kent mij niet waarschijnlijk maar je hebt een paar maanden geleden gereageerd op mijn zooveraccount.
    en nu zie ik jou op de foto met joyce spruyt. Lachen want die ken ik indirect via mijn dochter anne en haar vriendin irene.
    leuk al die ervaringen van jullie samen.
    vind dat supers om te lezen
    wij gaan in iedergeval ook de bush in en naar een schooltje en dorpje.
    ik weet niet of het jullie schooltje is maar dat kan misschien altijd geregeld worden.
    heel veel plezier daar en doe joyce de groetjes
    ans rijkers

  • 04 Februari 2011 - 20:37

    Melanie:

    Hey Eef,

    wat ontzettend leuk om al je verhalen weer te lezen. Volgens mij heb je het weer net zo naar je zin als de vorige keren. Zo te zien komen je ouders binnenkort ook. Geniet er van!

    Liefs Mel

  • 06 Februari 2011 - 13:33

    Tineke:

    Hoi Eva wat geniet je weer gewelldig .
    Het is voor jou echt vakantie , leuk hoor .
    Ik blijf je volgen .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 41858

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: