Sarakunda!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Sarakunda!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Sarakunda!!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

26 Januari 2011 | Gambia, Kololi

Hee allemaal!!!

Zoals jullie al wel gelezen hebben zijn we zondag vertrokken naar Sarakunda. De vertrokken om half 9 in de morgen met Boto. In Banjul namen we de ferry naar Barra, waar we verder gingen naar Farafenni. In Farafenni hebben we ff boodschappen gedaan en een koelbox opgehaald, zodat t eten en drinken een beetje koel kan blijven.
Om een uur of 2 kwamen we aan in Sarakunda. We werden hartelijk ontvangen door alle kindertjes die de toubabs erg interessant vonden. Want wat zo leuk is aan ons, is dat als je op onze huid drukt en t weer los laat, t even helemaal wit blijft. Haha.. Vonden ze errrg leuk.
Die middag hebben we niet veel gedaan. Een beetje uitgerust, ons bed opgemaakt en een rondje door t dorp gelopen. Natuurlijk waren we niet alleen, er liepen hordes kinderen met ons mee! We zijn gelijk even langs de school gelopen, alleen was die natuurlijk gesloten omdat t zondag was.
Die avond aten we overheerlijke geit (bah!!) en na het eten zaten we nog even buiten met de kinders.
En ja Marijk, het douchen, poepen en plassen moest boven dat putje! En moet zeggen, t ging allemaal weer prima haha..
Het slapen was wel een draaaaaaama! Er waren best wel veel beesten (denk aan kakkerlakken, kikkers etc.) en iemand vond t zo leuk om me te vertellen dat hij al wat zag springen. We hebben dus heeeeel slecht geslapen. Viel ik eindelijk in slaap, liepen ze om 5 uur alweer door die speakers van de moskee te bleren! Altijd leuk!

De volgende dag gingen met naar school. We kregen eerst een rondleiding van Landing en werden vervolgens in een klas geduwd om les geven. Deze kinderen verstonden alleen geen woord engels dus t was erg lastig voor ons.
Die meisjes op die school waren trouwens een beetje verliefd op Buba en Keba (Mike en Nik) vertelden ze ons. Alleen dachten ze dat ze al met ons getrouwd waren! Haha..
Na school gingen we weer lunchen en hebben we nog even een stukje gelopen naar de waterput.
Savonds zaten we nog even lekker buiten, maar zijn niet al te laat naar bed gegaan aangezien de kikkers om je oren vlogen. We lagen dan wel op tijd in bed, maar slapen..... Dat niet.
De volgende ochtend vertrokken we om half 7 uit Sarakunda en om half 9 kwamen we aan in Barra waar we de ferry moesten nemen. Alleen was het ontzettend druk en zouden we het die dag niet redden als we t op de eerlijke manier zouden doen. Nouja dan maar niet eerlijk he! Boto heeft de politie een beetje omgekocht en gezegd dat we van een stichting waren enzo.. We hebben evengoed nog 5 uur moeten wachten, maar was blij dat we over konden!
Na de trip waren we echt bekaf!! Dus op tijd naar bed!

Vandaag ben ik alleen naar school gegaan omdat Joyce zich niet lekker voelde. En ja hoor, ik had mazzel want Kadija was er!!!! Dat was ons lievelingetje van de vorige keer. Naffie vroeg aan haar of ze me nog kon.. En ja hoor! T kind is niks veranderd! Wat een schatje.. Ze doet de hele dag Chocolali (of hoe je dat ook schrijft), dat betekent kietelen en wil me de hele dag kusjes geven. Was echt blij haar weer te zien!
Ik heb vandaag een poping gedaan om te vouwen met de kinders. Was nog erg moeilijk voor ze, maar wel erg leuk!
Toen de school uit was liep ik met Kadija naar buiten. Ik stapte mn taxi in en zij kroop erbij. Ik snapte niet waarom, maar wat bleek nou, ze wilde met mij mee naar huis! Dat leek haar wel wat haha..
Ohhh kan niet vaak genoeg zeggen wat voor een schatje dat is!!

Nou dat was het wel weer voor vandaag. Weet zeker dat ik de helft vergeten ben, maar dat komt de volgende keer wel weer!

Heel veel liefs,
Eva (nu omgedoopt tot Fatou)

  • 26 Januari 2011 - 21:13

    Corry:

    Het is weer een groot avontuur en wat schrijf je weer gezellig Eva!
    Geniet er maar lekker van want voor je het weet is het weer voorbij.
    Groetjes uit Opmeer!

  • 26 Januari 2011 - 21:25

    Vader En Moeder:

    Weer een hele belevenis, leuke foto's. Wij hadden toch het idee dat je geit wel lekker vond. Gaan jullie na dit uitstapje nu eindelijk iets nuttigs doen?

  • 26 Januari 2011 - 22:23

    Roompie:

    Jeetje eef, wat een mooie foto's, voortaan aldoor je camera mee hoor voor je het weet vergeet je wat! echt leuk dat Kadihja er is ze is geen spat veranderd alleen groter. hahahah ik ben weer (elk verslag erger) een beetje jaloerser op je geworden. Groetjes daar aan iedereen!
    Oja wat ziet jullie appartement er gaaf uit zeg! zoo hee! mooi man, douche etc. Nou tot je volgende verhaal. En stuur maar een Paradiso pizza op. Heeft de eigenaar je al herkend of heeft hij het te druk? Nog veel personeel dat jou herkent? Oke klaar met het verhaal. ik kijk weer uit naar je volgende!
    x

  • 27 Januari 2011 - 12:14

    Marijke:

    Super wat jullie allemaal hebben gedaan en gezien Eef! :D En jullie foto's zijn echt leuk! Krijg er een goed beeld van.. ;) Hoe gaat t nu met Joyce? Alweer beter?

    Nou.. tot op de mail en alles! Heb je Skype? Kunnen we skypen als ik vanaf zaterdag ook weg ben! Liefs.

  • 27 Januari 2011 - 16:43

    Linda:

    Leuke foto"s!! Ziet er weer mooi uit.
    Mijn vraag is ook of je skype heb daar? Haha
    Heelveel plezier de komende dagen en ik wacht je nieuwe verhaal af!
    Liefs

  • 27 Januari 2011 - 17:42

    Tante Tineke:

    Hoi Eva je mag dat kleine meisje wel mee naar huis nemen hoor , ik ga wel oppassen .
    Zielig om geit te eten .
    Veel plezier maar weer en voor je vriendin beterschap

  • 27 Januari 2011 - 17:42

    Tante Tineke:

    Hoi Eva je mag dat kleine meisje wel mee naar huis nemen hoor , ik ga wel oppassen .
    Zielig om geit te eten .
    Veel plezier maar weer en voor je vriendin beterschap

  • 27 Januari 2011 - 17:43

    Tante Tineke:

    Hoi Eva je mag dat kleine meisje wel mee naar huis nemen hoor , ik ga wel oppassen .
    Zielig om geit te eten .
    Veel plezier maar weer en voor je vriendin beterschap

  • 27 Januari 2011 - 17:43

    Tante Tineke:

    Hoi Eva je mag dat kleine meisje wel mee naar huis nemen hoor , ik ga wel oppassen .
    Zielig om geit te eten .
    Veel plezier maar weer en voor je vriendin beterschap

  • 27 Januari 2011 - 17:43

    Tante Tineke:

    Hoi Eva je mag dat kleine meisje wel mee naar huis nemen hoor , ik ga wel oppassen .
    Zielig om geit te eten .
    Veel plezier maar weer en voor je vriendin beterschap

  • 27 Januari 2011 - 17:43

    Tante Tineke:

    Hoi Eva je mag dat kleine meisje wel mee naar huis nemen hoor , ik ga wel oppassen .
    Zielig om geit te eten .
    Veel plezier maar weer en voor je vriendin beterschap

  • 27 Januari 2011 - 17:43

    Tante Tineke:

    Hoi Eva je mag dat kleine meisje wel mee naar huis nemen hoor , ik ga wel oppassen .
    Zielig om geit te eten .
    Veel plezier maar weer en voor je vriendin beterschap

  • 27 Januari 2011 - 17:43

    Tante Tineke:

    Hoi Eva je mag dat kleine meisje wel mee naar huis nemen hoor , ik ga wel oppassen .
    Zielig om geit te eten .
    Veel plezier maar weer en voor je vriendin beterschap

  • 27 Januari 2011 - 17:49

    Tineke:

    Sorry dat het er zo vaak opstaat volgens mij ging er iets fout , mijn reactie ging niet weg , moest nog eens klikken en nu staat het er 8 keer op .
    Beter 8 keer dan helemaal geen reactie

  • 27 Januari 2011 - 18:08

    Sander En Britt:

    Hay Eva
    Leuk om al je verhaaltjes te lezen en nu ook foto's te zien. Wij vroegen ons trouwens af of je onze jongen Omar ook nog hebt gezien. Zo te zien is het ook erg lekker weer bij jullie, we willen wel ruilen. Hier begint het al weer erg koud te worden.
    Xx van ons

  • 28 Januari 2011 - 11:02

    Marloes:

    Heeej Evert!
    Leuke fotos joh! Ziet er in Sarakunda idd iets minder luxe uit dan waar jullie zitten, gelukkig maar!
    En die kindjes, wat schattig joh!
    Nou, maak nog maar veel meer fotos!
    Liefssssss

  • 29 Januari 2011 - 11:17

    Laura:

    Hey Eef! Leuke foto,s johh en wat ben je al lekker verkleurd man! Hier is het koud maar er schijnt een zonnetje!! jullie hebben al weer veel meegemaakt leuk hoor om te lezen! Hoop dat hewt met joyce snel beter gaat is wel ff gezellig natuurlijk! nou tot het volgende verhaal maar weer !!!
    dikke xxx lauw

  • 30 Januari 2011 - 21:34

    Alina Spruit:

    wat een leuke foto`s en wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    vergeet je joyce haar armpjes niet ha ha groetjes

  • 01 Februari 2011 - 08:10

    Rosanne:

    Leuk hoor Eva!
    geniet ervan!

    Groetjes Rosanne,Perry en Noortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 41861

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: