Nog een bericht from the Gambia! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Nog een bericht from the Gambia! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Nog een bericht from the Gambia!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

22 Januari 2011 | Gambia, Kololi

Hee allemaal!!

Daar was ik alweer met een nieuw verhaaltje!
Donderdagavond vierden we mijn verjaardag bij African Queen. Joyce vertelde aan de ober dat het mijn verjaardag was en hij zei dat hij wel een verrassing voor me had.
Toen we gegeten hadden ging opeens het licht uit in het restaurant. Niet omdat de stroom uitviel, maar al het personeel kwam naar buiten met een cakeje met sterretjes en een kaarsje erin.. Hele restaurant meezingen, je kent het wel.. Ik natuurlijk rode kop! Haha.. Maar was wel leuk!
Verder kreeg ik van de zwembadjongen uit ons hotel nog een kettinkje en van Ebrima Jatta (leerkracht) een powpow, das een papaya. Echt lief!

Vrijdag gingen we weer naar school. Onderweg kwamen we Mike en Nik tegen die hun laatste week in Gambia hebben. Leuk om ze te ontmoeten. Ze hebben echt goede dingen gedaan voor de school!
Toen we aankwamen op school stond Naffie al bij de poort!! Echt super om haar weer te zien! Ze was helemaal uitgedost (mooie jurk, glitterhoofddoek). Vrijdag is sportdag dus gingen we met alle kinderen het veld op. Joyce en ik werden als klimrek gebruikt en Mike en Nik gingen met de jongens een potje voetballen. Heerlijk relaxed ochtendje dus!
Ohja, voor ik het vergeet. Ff ter info voor Lidy en Romy, Khadija komt weer terug op school! Ik heb haar nog niet gezien, maar ze zit nog in Nursery 1 omdat ze een jaar ziek is geweest! Ook Aji zit nog in Nursery 1!
Vrijdagavond zijn we in de Ali Baba Garden gaan zitten waar een band aan het spelen was. Heel veel mensen de dansvloer op en die hebben zich weer goed voor gek gezet, altijd leuk om te zien! haha..

Vanmorgen werden we om 8 uur weer gewekt door onze grote vriend de ezel. Heeeeerlijk zon wekker op je vrije dag! Deed me goed!
We hebben vandaag lekker aan het zwembad gelegen, beetje bijgekleurd en hebben meegedaan aan een wedstrijdje volleybal in het water. Wij hoorden bij het Gambiaanse team, wat geen goed idee was, want de Nederlanders wonnen. Wij zijn volgens veel mensen al geen Nederlanders meer, maar Gambians. Nu de kleur nog!

We hebben trouwens al heel wat mensen ontmoet. Die krijgen natuurlijk Nederlandse namen.. Zo hebben we 'Master P' die vanaf nu 'Master Pannekoek' heet en 'Mister T(tall)' die nu gewoon 'Lange' heet. Ze zijn er zelf errrrrg blij mee!
Niels Holgerson is trouwens ook nog steeds van de partij. Hij denkt nog steeds dat Niels Holgerson een gangster is haha..

Ook Joyce heeft hier een andere naam. Als mensen vragen hoe heet je en zij zegt Joyce, dan zeggen ze: Ohh George, nice name!.. Haha..
Ook zei er 1tje: Whats your name again, Tineke?
Haha..

Nou dit was het weer voor vandaag! Het is wel een beetje snel achter elkaar mn berichten, maar morgen gaan we naar Sarakunda met Boto, dat is 200 km hier vandaan. Daar zullen we dus ook geen internet hebben. Dinsdag komen we weer terug uit Sarakunda en dan zullen we ook de fotos op internet zetten! Kunnen jullie ff zien hoe bruin we al zijn!!;)

Liefs,
Eva

Ps. Marloes, vast gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet ervan!!! (K)

  • 22 Januari 2011 - 19:43

    Mam En Pap:

    leuke vooruitzichten allemaal. we hopen dat jullie 2 het naar jullie zin hebben. zo te lezen wel. geniet ervan en we hopen gauw weer wat te horen of te lezen. tot gauw.
    groetjes.

  • 23 Januari 2011 - 11:31

    Denise & Joost:

    Leuk om te lezen dat je daar zo je verjaardag hebt kunnen vieren. Veel plezier in Sarakunda, wij hopen dat de reis mee zal vallen (in hoeverre dat kan). Wij hopen snel wat van je verhalen te lezen.
    Liefs

  • 23 Januari 2011 - 12:10

    Marloes:

    Heeej Eef!
    Bedankt voor je felicitatie!
    Leuk hoor! Enne... leuk om te lezen dat jullie het nu al zo naar jullie zin hebben zeg! Leuk met al die namen! Niels Hogerson! Haha!
    Nou, vermaak jullie lekker daar!
    En Eef, niet al te bruin worden he!

    Hele dikke kusssss

  • 23 Januari 2011 - 12:30

    Room:

    Ik heb zin in nog meer verslagen en natuurlijk foto's!!! Mocht Kadihja weer terug komen veel foto's maken? Misschien is het leuk als ik foto's van haar uitprint? En aan je vader en moeder mee geef? Of heb je die zelf misschien al; meegenoemen. Kan je het misschien een beetje laten zien en uitleggen enz.? Nou laat maar weten.
    Nou heel veel plezier! En ik ben erg jaloers op je hoor. Had ook wel weer gewilt! maarja nu weer andere drukte hahaha. Tot je volgende verslag!

  • 23 Januari 2011 - 12:40

    Lidy:

    Hee Eef,

    wat leuk om je verhalen weer te lezen zeg! Het is allemaal zo herkenbaar! Grappig dat je Khadija straks weer ziet, die kleine snollebol, haha!

    Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal! Succes en groetjes aan Naffy Baffy!

    Liefs Lidy

  • 23 Januari 2011 - 15:15

    Linda:

    Dit klinkt alweer goed eef!! :D

  • 23 Januari 2011 - 17:11

    Marijke:

    Heee Eef!

    Je verjaardag klinkt super leuk! Echt grappig dat ze dat voor je hebben gedaan :) Leuk om de school en iedereen weer gezien te hebben? Klimrek.. mmm.. goede functie al zeg ik het zelf ;)
    Sarakunda is toch waar je in een gaatje moet poepen en moet douchen met een bakje water? Heerlijk! Klinkt goed! Heel veel plezier daar.

    We drinken vanavond bij Loes wel even een lekkere borrel op je! :D
    Liefs Marijk

    (Ik heb het krantenartikel trouwens naar jullie gemaild..)

  • 25 Januari 2011 - 17:30

    Tante Tineke:

    Hoi Eva leuk om te lezen dat je ,je er weer helemaal thuis voelt .
    We blijven je volgen .
    Lekker genieten

  • 26 Januari 2011 - 07:38

    Mama:

    Hee Eef,

    ik probeer je eigenlijk telefonisch te pakken te krijgen maar dat lukt me niet. Wellicht doe ik iets fout. Bel me anders even. Ik maak me eigenlijk een beetje zorgen over Joyce. Ik hoor of zie het wel. Groetjes mama en uiteraard ook van je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 41858

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: