Joehoeeeeee!!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu Joehoeeeeee!!! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Eva Smit - WaarBenJij.nu

Joehoeeeeee!!!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 Januari 2011 | Gambia, Kololi

Lieve allemaal,

Even snel een kort berichtje van mij. Gisteren zijn we na een vermoeiende reis goed aangekomen in Gambia. Ons appartement is erg mooi een we hebben zelfs een Nederlandse zender op tv;).
Natuurlijk zijn we gisteren wezen eten bij Paradiso, wat weer heerlijk was! Verder nog even langsgegaan bij de jongens bij Simon. Was wel weer gezellig en heb een hoop bekenden gezien.

Vanmorgen was ik alweer vroeg wakker. Ik werd namelijk wakker door een ezel die voor mn raam stond te balken, heel fijn om 8 uur 's morgens! Nouja, geeft ook niet! We hebben even lekker ontbeten (broodje smeerkaas en hagelslag) en toen gingen we naar school.
Ik stond ervan te kijken dat ik de weg nog wist! Wel zijn de wegen heel slecht geworden door het afgelopen regenseizoen. Het laatste stukje hebben we maar gelopen.
Op school werden we hartelijk ontvangen door mr. Jatta en Jabou. Helaas, helaas, Naffie was er niet vandaag! Ik had zo gehoopt haar te zien vandaag! Ze was naar Banjul omdat haar vader ziek is. Niet zo leuk dus! Ik hoop haar nu morgen te zien.

Omdat Boto net een kindje heeft gekregen had ik in Nederland even een paar shirtjes en een jurkje gekocht voor de baby (Aisha). Dus ik vroeg aan de leerkrachten hoe we het best naar Boto konden gaan. De zoon van Boto (Yousufa) zit op onze school en die wist natuurlijk de weg! Wij dus uit school met hem mee naar huis. Het was echt zoooo lief. Ik moest zn hand vasthouden (anders was ie bang dat ik wegliep denk ik, haha) en ik had een tas bij me, die hij ook wilde dragen, mocht ik niet zelf doen. Echt zoooooo lief... En dat voor een 5-jarige!!
Bij Boto gaven we de kleertjes, waar ze erg blij mee waren. Het was een ontzettend schattig kindje, maar dat zijn ze allemaal hier haha..
Natuurlijk mochten we het huis van Boto niet verlaten zonder lunch. En jullie raden t misschien al, Eva kreeg lekker visstoof te eten! Ik hou helemaal niet van vis, maar dit vond ik echt lekker! Viel weer mee;)..

Vanmiddag hebben we lekker even aan t zwembad gelegen. Even boekje lezen enzo.. Just relaxxx, nice to be nice!

Nou, ik ga nu even eten en mijn verjaardag vieren (cocktailtje!) en ik laat snel weer een bericht achter!

Heel veel liefs,
Eva

Ps. Iedereen heel erg bedankt voor alle smsjes en berichtjes, vind ik echt super! Alleen stuur ik niet iedere keer terug hoor!!.. Nu voelde ik me evengoed een beetje jarig vandaag!

Nog ff wat.. Mijn Gambiaanse nummer is: +227235724

  • 20 Januari 2011 - 20:35

    Chantal:

    Hey eva, wat goed dat je veilig bent aangekomen. Lees dat je al veel hebt gedaan, alleen jammer van die ezel hahaha. nou meis nog heel veel plezier en kijk erna uit je verhalen te lezen. liefs chantal

  • 20 Januari 2011 - 21:03

    Vader:

    hey, dat was al een drukke dag op je verjaardag.
    Jullie zijn beroemd, jullie staan op de voorpagina van de Koggenlander, er staat alleen in dat jullie naar Gana gaan, ach ja, scheelt maar een paar kilometer. Ik zal het stukje scannen en naar jullie toe mailen.
    Neem maar een cocktail van ons.

  • 20 Januari 2011 - 21:26

    Karin:

    Heej!

    Dat lijkt me wel een bijzondere verjaardag! Zo lekker in de warmte met een cocktailtje..
    Jullie hebben al veel gedaan in die eerste paar uur, maar wel leuk om allemaal te lezen!
    Ik hoop dat jullie morgen geen last hebben van de ezel.. ;)
    Nou geniet nog ff van je verjaardag, en tot leesze..

    Liefs!

  • 21 Januari 2011 - 07:25

    Anita:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ik kom af en toe hier ff kijken,leukkk
    Eva nog gefelciteerd met je verjaardag
    januari en 30 graden .....heerlijk.
    hier is het alweer koud...bahhh
    Meiden heel heel veel plezier, geniet er lekker van...
    doeiiiiii

  • 21 Januari 2011 - 08:22

    Nick:

    Hey Eva,

    Gaaf weer hoor, ben jaloers!!
    Zou zelf ook wel weer terug willen naar Ecuador.. ;)

    Geniet van alles weer daar en ik volg je hoor ;)

    X

  • 21 Januari 2011 - 08:43

    Marieke:

    Nog gefeliciteerd! En geniet ervan, de eerste verhalen klinken alweer goed.

  • 23 Januari 2011 - 11:31

    Laura:

    Heey eef!! Beetje laat maar nog gefeliciteerd met je verjaardag he! Leuk om weer wat van je te horen en het bevalt allemaal weer goed zo te horen! Ja wat voor cadeau wil je nou nog meer een cocktail drinken met een heerlijk zonnetje in je gezicht! En leuk dat je weer naar je school bent geweest! nou jij vermaak je zeker! Veel plezier nog en hou ons op de hoogte !! dikke xx lauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 41864

Voorgaande reizen:

19 Januari 2011 - 30 Maart 2011

Weer terug naar Gambia!!

25 Januari 2008 - 12 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: